نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 11:40

اعتصاب سراسری اسرای فلسطینی،پیامدهای منطقه‌ای به دنبال خواهد داشت

یکی از مقامات فلسطینی در ارتباط با اعتصاب سراسری اسرای فلسطینی، تاکید کرد که همه گروه‌های فلسطینی در این مساله از اسرا حمایت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «زاهر جبارین» مسئول دفتر شهدا، اسرا و مجروحان جنبش حماس تاکید کرد که نبرد اسرای فلسطینی تنها محدود به داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی نخواهد بود، بلکه به کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ کشیده خواهد شد و پیامدهایی منطقه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

زاهر جبارین در گفتگو با شبکه الجزیره مباشر تاکید کرد که ملت فلسطین با تمامی طیف‌های آن به حمایت از اسرا و مسجدالاقصی برخواهد خواست و ایتمار بن گویر وزیر افراط گرای صهیونیست خوب می‌داند که این دو قضیه مورد اجماع ملی تمامی فلسطینیان هستند.

جبارین اشاره کرد که نه تنها حماس، بلکه عموم ملت فلسطین پشت جنبش اسیر ایستاده و از آن دفاع خواهد کرد.

وی اظهار داشت که جنبش متبوعش در عالی‌ترین سطوح اتفاقات جاری در زندان‌های رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند و همراه با دیگر گروه‌های فلسطینی به طور دائم پیگیر تحولات مربوط به اسرا است.

گفتنی است جنبش اسیر فلسطین اعلام کرده است که اسرای فلسطینی در روزهای آینده به طور گسترده اعتصاب سراسری خود را در اعتراض به دستورات ایتمار بن گویر به سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی که موجب تشدید فشارها بر اسرا شده، آغاز خواهند کرد.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا علاوه بر کاهش ملاقات‌ها با اسرای فلسطینی، دستوراتی در زمینه محرومیت برخی اسرای فلسطینی دارای پرونده امنیتی از آزادی زودهنگام صادر کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484400

مهمترین اخبار ایران و جهان: