نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 07:05

ضرورت تکمیل و تجهیز سالن‌های طرح صالحین در روستاهای کردستان

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان بر تکمیل و تجهیز سالن‌های طرح صالحین در روستاهای استان با هدف توسعه ورزش در جمعیت روستایی تاکید کرد.

آمنه غلام‌ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: توجه به توسعه ورزش برای ایجاد بسترهای لازم و نقش‌آفرینی جوانان در برنامه‌ها نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی تصریح کرد: جوانان در شهرهای مختلف استان راغب به مشارکت در برنامه‌های اجتماعی هستند اما بعضا نحوه ورود و تشکیل سازمان‌های مردم نهاد که بتوانند در قالب آن فعالیت کنند، را نمی‌دانند.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان افزود: چند سال قبل در راستای ایجاد سازمان‌های مردم‌نهاد در روستاها طرحی به صورت پایلوت در دهگلان برگزار شد، که طی آن جوانان روستایی برای تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد زیرپوشش آموزش قرار گرفتند.

غلام‌ویسی خاطرنشان کرد: بیش از 560 نفر برای تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در قالب این طرح اعلام آمادگی کردند که این نشان می‌دهد انگیزه به فعالیت‌های سازمان‌یافته در بین جوانان زیاد است و باید از این روحیه استفاده کرد.

وی گفت: در حوزه اجرای برنامه‌های فرهنگی و وروزشی به ویژه مقابله و پیشگیری از اعتیاد باید از ظرفیت ساکنین خود روستا بهره بگیریم این کار زمینه را برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در برنامه‌ها و ایجاد شور و نشاط اجتماعی فراهم می‌سازد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان تاکید کرد: اگر می‌خواهیم دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در روستاها خروجی لازم داشته باشد باید از ظرفیت خود مردم استفاده کنیم.

وی گفت: احداث سالن‌هایی طرح صالحین در راستای توسعه ورزش و اقدامات فرهنگی حرکت ارزشمندی از سوی سپاه بود که سال‌های پیش در استان کلید خورد اما متاسفانه این ظرفیت‌ها در برخی از روستاهای استان هنوز تکمیل و تجهیز نشده است.

به گفته غلام‌ویسی، تکمیل و تجهیز سالن‌های ورزشی طرح صالحین در روستاهای بزرگی همچون صلوات آباد و بیساران که از پرجمعیت‌ترین و بزرگترین روستاهای کشور هستند ضروری است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463144

مهمترین اخبار ایران و جهان: