نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 15:47

امام خمینی (ره) منشأ تحولات در نفوس‌‎ انسان‌ها و جهان معاصر بود

ساوه- امام جمعه ساوه گفت: امام خمینی (ره) منشأ تحولات در نفوس‌‎ انسان‌ها و جهان معاصر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی ظهر شنبه در رویداد شعر روح الله که در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، اظهار کرد: بی‌تردید انقلاب اسلامی به تعبیر امام خمینی انفجار نور بود و توانست بار دیگر قدرت و صلابت قیام امام حسین (ع) را در چهره یک انقلاب سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و مذهبی به زیبایی ترسیم کند.

وی افزود: روح الهی و عرفانی امام خمینی (ره) در ایجاد و بقای انقلاب اسلامی تأثیر کامل داشته زیرا امام خمینی (ره) اسلام‌شناس کم نظیر و دارای بینش و گرایش کاملاً اسلامی بود و همچنین ایشان توانست در سیر تکاملی خویش در ساحت‌های اندیشه و رفتار، به ساحت عرفان ناب راه یابد و از برهان به عرفان قدم نهد.

امام جمعه ساوه عنوان کرد: قرائت و تفسیر امام راحل از اسلام و عرفان ناب اسلامی در تکوین و تکامل انقلاب اسلامی نقش بنیادین داشت زیرا قرآن را منبع اصیل عرفان و سرچشمه شهود صحیح می‌دانست و شریعت اسلام را از طریق سیر و سلوک الی الله و پایگاه اصلی اسفار عرفانی، از حدوث تا بقا، تلقی می‌کرد.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) تنها با دست عنایت حق تعالی به پیروزی رسید و در پرتو توجهات خداوند و در سایه امام زمان راه به کمال برد و این اسلام و قرآن بود که انقلاب را پیروز کرد.

وی در پایان تصریح کرد: امام خمینی (ره) منشأ تحولاتی در نفوس‌‎ انسان‌ها و جهان معاصر بوده است و این تحول مدیون تربیت خاص ایشان و هدایت‌های پیامبر گونه وی است. تبعات این تربیت در پروسه خودسازی‌‎ فردی و تربیت شاگردان و بروز یک انقلاب اجتماعی و فکری به بار نشسته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1259088

مهمترین اخبار ایران و جهان: