نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 12:58

ایجاد بیش از ۵۷۰ فرصت شغلی برای مددجویان در خراسان جنوبی از طریق کاریابی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: سال گذشته زمینه اشتغال بیش از ۵۷۰ نفر از مددجویان تحت حمایت ازطریق کاریابی در استان فراهم‌ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اکبر نخعی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که توانمندسازی مددجویان از برنامه‌های محوری کمیته امدادامام خمینی (ره) است، اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۵۷۰ مورد کاریابی مددجویان تحت حمایت با بیمه از طریق تعامل با کارفرمایان در بخش های تولیدی وخدماتی عملیاتی شد.

به گفته وی این نهاد با هدف اشتغال برای افراد بیکار تحت حمایت و به منظور استفاده از توان و ظرفیت کارخانجات، موسسات و مجتمع‌های تولیدی و صنعتی از طریق ارائه بسته‌های تشویقی نسبت به اجرای این امر خداپسندانه اقدام کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کمیته امداد برای کارفرمایان بسته‌های تشویقی در نظر گرفته است، بیان داشت: این بسته‌ها شامل پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال و تسهیلات قرض‌الحسنه کارفرمایی به ازای هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان و حداکثر تا سقف ۴ میلیارد تومان بابت هر کارگاه با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد است.

 نخعی گام نهادن و نیت خیر خیرین کارآفرین در این پروسه تاثیرگذار را جهت کاهش آلام و مشکلات نیازمندان ضروری و باعث اجر دنیوی و اخروی دانست و افزود: در این راستا ارائه بسته‌های تشویقی کمیته امداد یکی از عوامل انگیزش کارفرمایان برای جذب و بکارگیری مددجویان تحت حمایت می باشد.
وی تصریح کرد: هدف این فعالیت‌ها کمک به درآمد خانوارها و ایجاد مشاغل برای بهبود رفاه خانواده های تحت حمایت است.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1213644

مهمترین اخبار ایران و جهان: