نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 16:02

نمایشنامه‌هایی با موضوعات به‌روز سبب جذب مخاطب می‌شود

کارگردان نمایش ترمز اضطراری تولید متون به‌روز و دور از رویکردهای تکراری را در جذب مخاطب موفق‌تر دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهاره فاضلی‌راد  شرکت کننده شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نزدیک ۳۰ سال است که در حوزه تئاتر کار می‌کنم و در بخش طراحی لباس، صحنه، متن و کارگردانی، فعالیت هایی داشته‌ام. اولین باری است که به‌عنوان کارگردان در این جشنواره شرکت می‌کنم البته چندین بار با عناوین دیگر حضور داشته‌ام.

وی در رابطه با استقبال خوب تماشاچیان ادامه داد: استقبال بسیار خوبی از اجرای ما شد؛ حتی به خاطر مشکل کمبود جا، بسیاری از تماشاچیان نشسته بر روی زمین، نمایش را دنبال می کردند.

فاضلی راد افزود: فکر می‌کنم اگر متون ما به‌روزتر باشد، استقبال بیشتری از سوی جوانان خواهد شد، بنابراین از رویکردهای تکراری باید جلوگیری کرد.

کارگردان نمایش ترمز اضطراری خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را کردیم تا اجرای به روز و مخاطب‌پسندانه ای داشته باشیم و از کلیشه‌های رایج دور شویم.

رضا حسینی، مشاور کارگردان نیز در ادامه طی سخنانی بیان کرد: در یک کار خوب باید شاخصه‌های موجود در جامعه در آن دیده شده و متناسب با فضای جامعه امروزی باشد و مسائل امروزی را منعکس کند.

وی با تاکید بر افزایش حمایت از تولیدات ارزشی ادامه داد،کارهایی که برای گیشه تولید می‌شوند، نیاز به حمایت ندارند اما یک سری از کارها ارزشی بوده و نیازمند حمایت هستند.

کارگردان نمایش ترمز اضطراری افزود: افراد فعال باید شناسایی شده و به آنان میدان داده شود. اکنون هزینه‌ها بسیار بالا است و حمایت ها باید از شعار به عمل تبدیل شود و پارامترهای روز در آن وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است آذربایجان شرقی سومین سال میزبانی از جشنواره ملی تئاتر رضوی را بر عهده دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235944

مهمترین اخبار ایران و جهان: