نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 12:58

ذخیره ۲ هزار و ۶۰۰ نمونه خون بند ناف در استان کردستان

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان گفت: از زمان تاسیس نمایندگی ذخیره خون بند ناف در استان تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ نمونه خون جمع‌آوری و فریز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اکبر اسدی رئیس جهاد دانشگاهی کردستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: این نشست تخصصی میزبانی استان کردستان و با حضور نمایندگان شعب استان‌های غرب کشور شامل ۴ استان ایلام، کرمانشاه، همدان و لرستان است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی و دانش‌بنیان همواره تلاش کرده علم را به فناوری تبدیل کند و فناوری را در مراکز خدمات تخصصی اجرا و در اختیار آحاد جامعه قرار دهد.

اسدی یادآور شد: این فعالیت‌ها جزو تاکیدات مقام معظم رهبری است و فعالیت‌های دانش‌بنیان سرلوحه کار جهاد دانشگاهی است و باید در عرصه‌های مختلف گسترش یابد.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان افزود: گره‌های مشکل اقتصادی کشور با فعالیت‌های دانش‌بنیان می‌تواند گشوده شود چراکه این فعالیت‌ها که با علم و معرفت همراه است موجب افزایش اشتغالزایی می‌شود.

وی به فعالیت‌های نمایندگی خون بند ناف در استان اشاره کرد و گفت: این مرکز در سال ۱۳۸۸ تأسیس شد که تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ نمونه بند ناف را در سطح استان جمع‌آوری و فریز کرده است.

اسدی ابراز امیدواری کرد، ایجاد مراکز ذخیره خون بند ناف در آینده‌ای نزدیک در سطح شهرستان‌ها نیز ایجاد شود و فعالیت‌های این مرکز در شهرستان‌ها نیز گسترش یابد.

وی شعار رویان را «پس‌انداز سلامتی» عنوان کرد و افزود: با ذخیره خون بند ناف می‌توان در زمان ابتلا به سرطان‌ها درمان آن صورت گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان تاکید کرد: با تلاش رسانه‌ها و تبلیغات باید مردم را جهت انجام ذخیره خون بند ناف تشویق کنیم.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس
شناسه خبر: 1237688

مهمترین اخبار ایران و جهان: