نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 17:02

سلامت فکری دختران در تراز زندگی ایمانی از دستاوردهای انقلاب است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: سلامت فکری و اخلاقی دختران در تراز سبک زندگی ایمانی و اخلاقی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب اظهار داشت: سیره مستمر مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار کتاب و کتابخوانی است و در بحث فرهنگ کتاب و کتابخوانی فرموده‌اند که همه به خصوص جوانان و نوجوانان را به خواندن کتاب توصیه می‌کنم.

امام جمعه گناوه افزود: امروز بحث کتاب و کتابخوانی موضوع بسیار مهم و بااهمیت است و باید در فضای خانه، کار و سایر موارد به آن اهمیت دهیم و آحاد جامعه به خصوص نوجوانان و کودکان را به خواندن ترغیب و تشویق کنیم.

وی بیان کرد: اگرچه امروز با گسترش فضای مجازی باعث شده تا انداره ای از کتابخوانی فاصله گرفته شود اما حلاوتی که در کتابخوانی است در فضای مجازی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه رهبری پیرامون کتاب‌های نوجوانان و کودکان نیز فرمودند کتاب‌های که متناسب با سن آنها در اختیار شأن قرار گیرد تا از کتاب‌های بیگانه بی نیاز شویم گفت: ایشان تاکید فرمودند که مخصوصاً کتاب‌های دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بیشتر مطالعه شود.

وی با اشاره به دیدار کارگزاران حج به مناسبت هفته حج با رهبر فرزانه انقلاب گفت: رهبری در این دیدار فرمودند که باید هدف و مناسک حج تبین شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: هدف از برگزاری مراسم حج این است که قلب و دل‌های مسلمانان به هم نزدیک شود و وحدت و امت اسلامی در مقابل مستکبران و کفارو ظالمان بیشتر ظهور و بروز داشته باشند.

وی گفت: لذا رهبری بحث وحدت امت اسلامی و مبارزه با شیاطین و مستکبران را از اهداف مهم حج و از جمله منافع دنیوی حج برشمردند.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه مراسم حج دارای آثار دنیوی و اخروی فراوان است اضافه کرد: لذا با توجه به اینکه در آستانه هفته حج قرار داریم کسانی که توانیی مالی دارند و انجام حج بر آنها واجب است باید حج را به جا بیاورند اما زائران باید از چشم بر چشمی پرهیز کنند و نباید هزینه‌های زیادی با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی وجود دارد خرج کنند.

تلاش برای رفع مشکلات ازدواج جوانان

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره ۳۰ اردیبهشت به روز ملی جمعیت بیان کرد: جمعیت و کاهش آن در جهان به خصوص در جهان اسلام و کشور ما یکی از چالش‌ی ترین مباحث روز است.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های و نگرانی‌های رهبر فرزانه انقلاب موضوع جمعیت است یادآور شد: متأسفانه جمعیت ایران به سمت و سوی پیری گرایش پیدا کرده و این از نگرانی‌هایی که در کشور وجود دارد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های ایران قوی جمعیت کشور است گفت: باید مقدمات ازدواج جوانان را فراهم کرد و تلاش کنیم مشکلاتی که در راه ازدواج جوانان وجود دارد را برطرف کنیم.

سلامت  فکری دختران در تراز زندگی ایمانی از دستاوردهای انقلاب است

وی با تبریک به آغاز دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با بیان اینکه جایگاه دختران در اسلام و جامعه اسلامی جایگاه بالایی است اضافه کرد: دختران به عنوان همسران و مادران فردای جامعه ما هستند و سلامت فکری و اخلاقی آنها در تراز سبک زندگی ایمانی و اخلاقی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: دشمنان با توطئه‌های مختلف و در انواع شگردها بر روی خانواده‌ها و دختران که به عنوان همسران و مادران آینده جامعه هستند سرمایه گذاری می‌کنند و باید در برابر این توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان هوشیار باشیم و با دشمن شناسی نگذاریم به اهداف خود دست یابد.

فتح خرمشهر هیمنه دشمن را درهم شکست

امام جمعه گناوه با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر یادآور شد: در عملیات بزرگ بیت المقدس در سال ۱۳۶۱ که به عنوان روز ایثار و پیروزی نامگذاری شده است رزمندگان اسلام ضربه سنگین و اساسی بر پیکره دشمن وارد کردند امروز نیز یادگاران هشت سال دفاع مقدس در کنار مردم و انقلاب و از افتخارات نظام مقدس اسلامی هستند.

وی بیان کرد: خرمشهر بعد از ۵۷۵ روز که زیر چکمه‌های اشغالگران بعثی بود توسط رزمندگان، دلاورمردان، جوانان آزاد شد و حلاوت آزادی را چشید و امام خمینی (ه) این پیروزی را جز نصرت‌های الهی نام بردند و فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: فتح خرمشهر تمام معادلات و باورها و تصوراتی که دشمن درباره توانایی‌ها و قابلیت‌های جمهوری اسلامی وجود داشت را تغییر داد و هیمنه دشمن و حامیان صدام در این عملیات در هم شکست.

وی گفت: بزرگترین درس از آزادی خرمشهر درک این حقیقت است که هیچ هزینه‌ای بالاتر از تسلیم نیست و هزینه مقاومت به مراتب کمتر از هزینه تسلیم در برابر دشمنان است اگر امروز نیز تسلیم دشمنان شویم باید هزینه پرداخت کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1223088

مهمترین اخبار ایران و جهان: