نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 16:37

کارگاه های تولیدی برای اشتغال جوانان ماهشهر راه اندازی شود

ماهشهر- امام جمعه موقت ماهشهر گفت: اگر خیران شهرستان توانایی دارند، به احداث کارگاه‌های کوچک تولیدی اقدام کنند تا چند جوان در این کارگاه‌ها مشغول به کار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید نزار پورموسوی ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران ماهشهر با تبریک فرارسیدن دهه کرامت کرد: خیران امید جامعه هستند که خداوند آنها را از نعمت برخوردار کرده و آنها از نعمتی که دارند، دیگران را از این نعمت برخوردار می‌کنند.

وی ادامه داد: در شهرستان بندر ماهشهر خیرانی وجود دارند که با توجه به فرارسیدن فصل گرما و طبق نیاز شهرستان، حاجت خانواده‌های نیازمند را با تعمیر و یا خرید کولر برآورده می‌کنند که جای تقدیر دارد.

خطیب جمعه موقت ماهشهر با اشاره به بیکاری جوانان شهرستان عنوان کرد: باید از راه‌های قانونی باید مسئله بومی‌سازی کارکنان منطقه پیگیری شود اما خیرانی که توانایی راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک تولیدی را دارند، این امر مهم را انجام دهند تا تعدادی از جوانان در این کارگاه‌ها اشتغال یابند.

حجت‌الاسلام پورموسوی با اشاره به نیازهای مردم منطقه افزود: احداث مسجد و حسینیه ثواب بسیار بالایی دارد اما خیرین به مسائلی نظیر ازدواج و اشتغال جوانان که از نیازهای منطقه است، ورود کنند.

خطیب جمعه موقت ماهشهر با اشاره به فرارسیدن روز ملی جمعیت تصریح کرد: برخی از زوجین پس از ازدواج می‌گویند «ما فعلاً نمی‌خواهیم صاحب فرزندی بشویم» که این فکر و وسوسه شیطانی است و مقام یک زن به طاعت خدا و مادر شدن اوست.

وی بیان کرد: طبق آمار، روزانه یک هزار سقط جنین در کشور اتفاق می‌افتد که سقط جنین قتل نفس محسوب می‌شود مگر اینکه برای مادر ضرر داشته باشد؛ چرا که از ابتدای انعقاد نطفه نمی‌توان جنین را سقط کرد.

حجت‌الاسلام پورموسوی با اشاره به مشکلات کمی و کیفی آب در مناطقی از بندر ماهشهر گفت: از مسئولان آبفای شهرستان تقاضا داریم این مشکل را رفع کنند و مردم نیز مصرف بهینه آب را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: مردم در مصرف برق نیز صرفه‌جویی کنند؛ در بعضی از خانه‌ها علاوه بر لامپ اضافه، کولر اضافه نیز باید خاموش شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1223044

مهمترین اخبار ایران و جهان: