نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 14:42

ایران دارنده برترین انقلاب دنیا است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: انقلاب ما دارای سه رکن رهبری، مردم و انگیزه دینی و به‌عنوان برترین انقلاب دنیا مطرح است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از استان ایلام، حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه گفت: انقلاب ما دارای رهبری سه رکن، مردم و انگیزه دینی و به‌عنوان برترین انقلاب دنیا است و امام راحل، به‌عنوان رهبر و بنیان‌گذار انقلاب دارای امتیازی ناشناخته است و امروز برای شناخت امام، مکتب ایشان، انقلاب و آرمان و اهدافی که به‌ویژه برای نسل نوجوان و جوان ما تبیین می‌گیرند، ضروری است.

وی افزود: جوانان امروز برای کشور آینده باید امام راحل را بشناسند تا از شیوه، روش، رهنمودها و درس‌های آن امام بزرگ برای اداره کشور بهره‌مند شوند و بیان و رهنمودهای امام مطابق با فطرت‌های انسانی و رهنمود انبیاء الهی بود که کهنه شدنی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: انقلاب دینی ایران در زمانی شکل گرفت که همه دنیا یا به غرب و یا به شرق به عنوان ابرقدرت وابسته و فارق از دین و معنویت بودند و نظام شرق که اصلاً دینی را قبول نداشتند و دین را افیون توده‌ها می‌دانستند و غرب هم نقشی برای دین در اداره جامعه قائل نبود.

وی ادامه داد: در این میان هیچ نظریه‌پردازی در دنیا احتمال نمی‌داد که یک انقلاب با شاکله دین در ایران شکل می‌گیرد در حالی که از همان آغاز انقلاب، کشور ایران به‌عنوان محور خبرهای دنیا و اخبار جهان مطرح شده و این انقلاب پس از فراز و فرود فراوان به پیروزی رسید.

 حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: امروز تشنگان حقیقت از دنیا حتی آمریکا، گمشده خود را در این دنیای مادیگرا معنویت می‌دانند و به اسلام روی می‌آورند، انقلاب اسلامی یک دریچه امیدبخش و نورافشانی بود که به انسان‌ها در زمین باز شد تا به‌سوی حقیقت راه یابند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای مظلوم ۱۵ خرداد، اظهار کرد: شهدای ۱۵ خرداد در لبیک گفتن به ندای بنیان‌گذار انقلاب اسلامی مظلومانه به شهادت رسیدند و امام راحل نیز زندگی شرافتمندانه را برای ما رقم زد و کشور را از ذلت بندگی استکبار و ظلم نظام ستم‌شاهی به عزت بندگی خدا و آزادی رساند.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل انقلاب اسلامی، دمیدن روح امید، استقلال و جهاد در بین مردم، مظلومان و مستضعفان جهان بوده است که از حق خود دفاع کرده و به آینده خود امیدوار می شوند و اثر آن در مقابل مردم مظلوم فلسطین، لبنان و جبهه مقاومت اسلامی منطقه مشاهده می شود.

امام‌جمعه ایلام بیان کرد: این اثر انقلاب اسلامی برای آزادی جهانخواه، نیروی پیش‌رونده، محرک و امیدآفرین و برای استکبار جهانی موجب ذلت و انفعال و رفتن در لاکی دفاع می‌شود، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های انقلاب، دینی و معنویت در جامعه و جهان است.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با اشاره به مردمی بودن انقلاب اسلامی، گفت: در انقلاب‌های مختلف پس از مدتی، مردم به حاشیه می‌روند و مسیر این انقلاب‌ها را تغییر می‌دهد و دوباره استبداد می‌کند و استکبار حاکمیت را به دست می‌آورد اما در انقلاب اسلامی از ابتدای روزهای آغازین برای مشارکت مردم است و با مشارکت خود در انتخابات، نظام مقدس جمهوری اسلامی را انتخاب کردند و بیش از ۵۰ بار مردم پای صندوق‌های رای یافتند و سرنوشت خود را آزادانه انتخاب کردند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه بر اساس گفته یکی از صاحبنظران غربی، ایران به‌عنوان کشور در حال جنگ و تحریم، پیشرفت کرده است، یادآور شد: ایران اسلامی علی‌رغم تحریم همه جانبه، ترکیبی و هجمه‌های مختلف دشمنان، آنچنان پیشرفت کرده است که امروز پنج درصد مقالات علمی دنیا اثر پژوهشگران جوان ماست و این نویدی امیدبخش برای نسل جوان این کشور است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1257144

مهمترین اخبار ایران و جهان: