نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 10:40

آغاز دوره کارآموزی ۱۲۰۰ پذیرفته شده درآزمون وکالت

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از آغاز دوره کارآموزی ۱۲۰۰ پذیرفته‌ شده در آزمون وکالت ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در اعطای پروانه وکالت تابع قانون تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب و کارها هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن صفادوست در مراسم کارآموزی یکهزار و ۲۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت سال ۱۴۰۰، اظهارداشت: با توجه به تکالیف و وظایف قانونی، به دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون ۱۴۰۰ اهتمام داریم و طبق دریافت پاسخ استعلامات قانونی، جلسات آموزشی کارآموزان آغاز شده و سپس مراحل صدور پروانه انجام می‌شود.

وی افزود: مطابق قانون تسهیل باید برای تعداد ظرفیت بیشتری که نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته زیرساخت و امکانات را مهیا می‌کردیم. بر این اساس و پس از ابلاغ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون در آبان، مراحل لازم شروع شد و بعد از تعیین شرح، به دنبال آن هستیم که زیرساخت و آموزشی که در حوزه صدور پروانه و کارآموزی وجود دارد مطابق با قانون انجام دهیم البته اکنون در حال تجربه رویه و روال جدید برخلاف رویه متعارف در سال‌های قبل در کانون وکلای دادگستری هستیم.

صفادوست یادآور شد: هر ساله ۱۲۰۰ نفر کارآموز می‌پذیرفتیم که از سوی کمیته‌ای با حضور رئیس کانون وکلا، رئیس دادگستری استان و رئیس دادگاه انقلاب استان تعیین می‌شد تا اینکه قانون تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب و کارها تصویب شد و ما تابع قانون و به‌دنبال اجرای آن هستیم و در روند اجرای آن امور لازم انجام پذیرفته و ظرف یک ماه آینده مابقی پذیرفته‌شدگان، جلسات آموزش عملی دو ماهه خود را شروع خواهند کرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: نسبت به دوره ۶ ماهه و حضور مستمر پذیرفته‌شدگان در آزمون وکالت در محاکم، معتقد به اصلاح هستیم و پیگیریم که این موضوع در آئین‌نامه ۱۴۰۰ اصلاح شود اما تا آن زمان مکلف به اجرای آئین‌نامه و نیز قانون تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب و کارها هستیم.

وی در ادامه خطاب به پذیرفته‌شدگان در آزمون ۱۴۰۰ تأکید کرد: ما حقوقدانان باید قانون را رعایت کنیم اما در مسیر اصلاح، موارد را به اطلاع قوه قضائیه می‌رسانیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز به وکلایی که تازه به نهاد وکالت پیوسته‌اند، توصیه کرد که گفتار و نوشتار و رفتار وکلا مطابق با قانون باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1196644

مهمترین اخبار ایران و جهان: