نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 21:07

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه: شکل گیری انقلاب اسلامی برای تحقق دین اسلام است

حجت الاسلام طیبی فر جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: غایت شکل گیری انقلاب اسلامی برای تحقق دین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجة الاسلام طیبی فر جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، امروز در دوازدهمین همایش سالانه مسئولین نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: شکل گیری انقلاب اسلامی برای تحقق دین اسلام است و تمام سختی و زحمت هایی که این انقلاب دارد متحمل می شود بواسطه برافراشتن پرچم اسلام ناب است.

حجت الاسلام طیبی فر افزود: ما در عمل کردن به دین نباید  شعبه ای عمل کنیم بلکه باید خوشه ای عمل کنیم چرا که دین یک مجموعه مشاعی هست که همه فرامین و احکام الهی را در بر می گیرد. یعنی  همانطور که احکام دین در عبادات ما نافذ  است در امور سیاسی، اقتصادی  و اجتماعی نیز نقش دارند از این روست که عبادت از سیاست جدا نیست.

وی در ادامه گفت: متدین کسی است که  پایبند به مجموعه دین باشد. یعنی به تمام ضوابط و مقررات دین پایبند باشد نه اینکه فقط به عبادت بپردازد و به سیاست، اقتصاد و مسائل اجتماعی کاری نداشته باشد، هر عملی که انسان انجام می دهد، باید در همه ابعاد تاثیر گذار باشد. نماز فرد در سیاست، نماز او در اقتصاد و رفتار اجتماعی و... باید اثر داشته باشد.

حجت الاسلام طیبی دین را مانند روح در بدن عنوان کرد و گفت: همانطور که روح که در همه اجزای بدن جاری است و هر عضوی کار خودش را می کند. دین هم اینگونه است در تمام شقوق فرد و جامعه ساری و جاری است و هر کدام نیز کارکرد خود را دارند. 

در بخش دیگری از سخنرانی نحوه عمل به احکام و شریعت را نیز مهم دانست و اظهار داشت: در اسلام بعضی احکام مانند نقشه گنج است یعنی با یک قدم کم یا زیاد ما به گنج نمی رسیم. از این رو تمام احکام اسلام را باید به اندازه و وقت خودش انجام داد. 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه گفت: شریعت همان منشور اداره زندگی است. دین از حضرت  آدم  تا کنون  و  تا قیامت یکی است و اساس همه ادیان   توحید، نبوت و معاد  است لکن  این شریعت ها است که بعضا متفاوت است. 

حجت الاسلام طیبی خطاب به کارکنان و مدیران گفت: نقش پاسداران نمایندگی ولی فقیه در مجموعه با صلابت سپاه در موضوع هدایت گری،تربیتی و آموزش و پرورش عناصر سپاه و بسیج است،  لازمه تحقق آن شناخت و فهم دقیق  شریعت و بالا بردن سطح معارف دینی است، برای رشد و بالندگی بیشتر  و اثربخشی برنامه ها در حوزه های معرفتی و فرهنگی باید در مجموعه نقد درونی داشته باشیم.

 وی، رسیدگی به امور خانواده و فرزندان را از موضوعات بسیار مهم و ضروری برشمرد و گفت: اگر در رسیدگی به امور معنوی و معیشت خانواده کوتاهی کنیم خسارت های جبران ناپذیری خواهیم خورد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1234188

مهمترین اخبار ایران و جهان: