نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 11:44

فعالیت غیرقانونی برخی مشاوران املاک در همدان

دادستان همدان با بیان اینکه برخی مشاوران املاک در همدان مجوز فعالیت ندارند گفت: متاسفانه قانون بازدارنده و نظارت بر عملکرد آنها وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن خانجانی ظهر امروز در نشست با اعضای انجمن فرهنگی ثارالله اظهار کرد: جوانان با فعالیت در این انجمن و پیگیری دغدغه‌های روز کشور، اثرگذاری بیشتری در آینده میهن خواهند داشت.

وی با اشاره به ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان بیان کرد: امروز در حوزه «آموزش» دستاوردهای بسیاری حاصل شده اما در «پرورش» عقب هستیم و آن طور که شایسته است اقدام نشده است در صورتی که فرهنگ دفاع مقدس در پرورش شایستگی‌ جوانان می‌تواند تأثیر مهمی داشته باشد. 

دادستان همدان به موضوع جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: متأسفانه در سالهای گذشته به دست خود به جوانی کشور آسیب زدیم و فرهنگ و سبک زندگی به سمتی رفته که افزایش جمعیت برای خانواده‌ها به یک مسئله و رویکرد منفی تبدیل شده است. 

 وی در پاسخ به موضوع مجازات علنی اختلاسگران و مفسدان اقتصادی عنوان کرد: برخی موارد نیازمند قانون صریح است و ما نمی‌توانیم خارج از قوانین اقدام کنیم.

خانجانی با تاکید بر بازدارندگی مجازات‌ها، گفت: در برخی مجازات‌ها بازدارندگی قانون به میزان مناسبی نیست و گاه مانع از تکرار جرم در مجرم نمی‌شود از این رو شاهد تکرار جرایم توسط برخی مجرمان هستیم. 

وی در پاسخ به گلایه‌ای در خصوص جانمایی ساختمان دادگستری ادامه داد: این ساختمان در طراحی اولیه به این شکل نبود و محوطه انتظار افراد و پارک خودرویی دیده شده بود که متأسفانه به علت تأمین نشدن اعتبارات مورد نیاز به شکل حاضر ساخته شد. 

دادستان همدان در ادامه در پاسخ به مطالبه لزوم نظارت بر قیمت‌ها تصریح کرد: نظارت بر قیمت‌ها در اختیار دادگستری نیست و بر عهده تعزیرات حکومتی است، اگرچه دادگستری در موارد مربوط ورود دارد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مشاورین املاک اشاره کرد و گفت: برخی از مشاورین املاک مجوز هم ندارند و نظارت بر عملکرد آنها بر عهده اتاق اصناف است و متأسفانه قانون خاصی در این خصوص وجود ندارد.‌

خانجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر موضوع سرمایه‌گریزی در همدان اظهار کرد: زمینه‌سازی برای حضور سرمایه‌داران موضوعی است که باید با تسهیل‌گری و برنامه‌ریزی مدیران ارشد محقق شود.

وی در پاسخ به مطالبات فرهنگی به ویژه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: در این موضوع وظایف و مسئولیت دستگاه‌های فرهنگی ابلاغ شده و در این زمینه نامه‌ای ارسال شده که دستگاه‌ها برنامه‌های خود را بیاورند، می‌طلبد در موضوع عفاف و حجاب، اقدامی منسجم و هماهنگ در استان شکل بگیرد.‌

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1241344

مهمترین اخبار ایران و جهان: