نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 20:35

قیمت مرغ در استان بوشهر نزولی شد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در یک هفته گذشته حدود 2 هزار و ۵۰۰ تومان کاهش قیمت مرغ را در استان داشته‌ایم به نحوی که از ۸۷ به ۸۴ هزار تومان رسیده است و این روند کاهشی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، سید عبدالحسین موسوی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، شامگاه امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مشکلات کمبود مرغ در کشور در چند هفته گذشته، در اواخر اسفندماه خللی در جوجه‌ریزی در کشور داشتیم که بازتاب این کاهش جوجه‌ریزی، در اردیبهشت ۱۴۰۲ خود را نشان داد.
 
وی افزود: با تامین به موقع مرغ منجمد و توزیع گسترده در اردیبهشت ماه، افزون‌بر یک‌هزار و ۲۰۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع شد که ۷۰ درصد نیاز ماهانه استان بود و به این ترتیب از بحران کاهش جوجه‌ریزی و کمبود مرغ عبور کردیم و از اواخر اردیبهشت تامین مرغ این استان با ثبات شد.
 
این مقام مسؤول ادامه داد: اکنون روزانه ۶۰ تن تامین و توزیع مرغ در بازار داریم، بنابراین با توجه به افزایش جوجه‌ریزی در اردیبهشت که ۴۰۰ هزار قطعه نسبت‌به فروردین بیشتر بوده، به‌یقین تولید مرغ در اواخر خرداد از میزان کنونی بیشتر می‌شود و حتی بخشی از آن به استان‌های دیگر هم ارسال خواهد شد و کمبودی در تامین مرغ نخواهیم داشت.
 
موسوی اعلام داشت: در زمان حاضر قیمت مرغ گرم در بازار استان هرکیلو ۸۱ تا ۸۵ هزار تومان است که البته قیمت افزون‌بر ۹۰ هزار تومان نیز پیش‌ از این داشتیم که با تامین مرغ روند کاهشی قیمت آن شروع شده و امیدواریم با افزایش عرضه، قیمت بیش‌ از این کاهش یابد.
 
این مقام مذکور عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز با وزارتخانه برای تامین جوجه یک روزه و نهاده‌ها با ارز نیمایی انجام شده و اتحادیه مرغداران موظف به کاهش قیمت مرغ زنده تا ۵۲ هزار تومان شده‌اند که در این صورت مرغ گرم نیز به قیمت مصوب ۷۳ هزار تومان در بازار استان عرضه خواهد شد.
 
 سید عبدالحسین موسوی بیان داشت: در یک هفته گذشته حدود 2 هزار و ۵۰۰ تومان کاهش قیمت مرغ را در استان داشته‌ایم به نحوی که از ۸۷ به ۸۴ هزار تومان رسیده است و این روند کاهشی همچنان ادامه دارد.
 
پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1242688

مهمترین اخبار ایران و جهان: