نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 11:14

لبنان: سوریه باید نقش خود در اتحادیه عرب را دوباره ایفا کند

وزیر امور خارجه لبنان ضمن تاکید بر حمایت همیشگی کشورش از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، تصریح کرد که دمشق باید به اتحادیه برگردد و نقش‌های خود را به عنوان یک عضو اصلی ایفا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان تاکید کرد که این کشور از اولین طرف‌هایی است که مخالف تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب و خواستار بازگشت آن شد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیاالیوم»، بوحبیب در گفت‌وگو با روزنامه «الانباء» کویت گفت: اتحادیه عرب بدون سوریه کامل نیست؛ زیرا دمشق یک عضو اساسی در آن است و باید نقش سابق خود را ایفا کند.

وزیر خارجه لبنان درباره عدم مشارکت بیروت در نشست عربی درباره بازگشت دمشق به اتحادیه عرب گفت: ما این موضوع را در صلاحیت خود ندانستیم؛ زیرا اساساً مشکلی با سوریه و عضویتش نداریم، در حالی که جلسه برای بازگشت آن بود.

وی با اشاره به نگرانی بیروت از دو موضوع آوارگان سوری و مبارزه با قرص‌های کپتاگون، ادامه داد: مقامات سوری به ما اطلاع دادند که نمی‌توانند آوارگان را مجبور به بازگشت کنند، تا زمانی که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به جای آنکه در سوریه کمک کند، در لبنان پول پرداخت کند.

حمایت بیروت از بازگشت دمشق به اتحادیه عرب در حالی قطعی شده که اخیراً، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن با بیان اینکه سوریه بزودی به اتحادیه عرب بازخواهد گشت، تاکید کرده بود: همه کشورهای عربی در لزوم پایان دادن به بحران سوریه هم‌نظر هستند و اختلاف‌نظرها به روش این بازگشت برمی‌گردد.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای، اعضای اتحادیه عرب «به طور گسترده»، حمایت خود از بازگشت سوریه به نشست‌های این سازمان منطقه‌ای را اعلام کرده و قرار است امروز (یک‌شنبه، ۷می) در این خصوص تصمیم نهایی اتخاذ شود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1193844

مهمترین اخبار ایران و جهان: