نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 17:42

ولایت فقیه ستون مستحکم انقلاب و اساس همه پیشرفت های کشور است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ولایت فقیه ستون مستحکم انقلاب و پایه و اساس همه پیشرفت های کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر شنبه در همایش بسیج طلاب با حضور مبلغین استان مرکزی در دهکده مقاومت اراک اظهار داشت: فرصت شناسی یکی از مهمترین ضرورت‌های حوزه‌های علمیه است که باید در راستای جهاد تبیین، تبلیغ، روشنگری و مبارزه با توطئه‌های دشمنان بهره گیری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: زمان شناسی از دیگر ضرورت‌های کار در حوزه تبلیغ و تبیین است و به موقع عمل کردن و فعالانه بودن در برابر توطئه‌های دشمنان قطعاً می‌تواند بسیار مؤثر باشد و مبلغین باید نسبت به شناخت شرایط جامعه و نقشه‌های دشمنان و توطئه‌های آنها همواره آگاه باشند.

وی ادامه داد: مبلغین در راستای روشنگری و جهاد تبیین نقش آفرینی مؤثر داشته باشد و لازمه این مهم توانمندسازی و قوی شدن در همه ابعاد است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه مکتب اسلام ناب محمدی (ص) در همه ابعاد کارآمد و توانمند است، گفت: اسلام در همه حوزه‌ها حرف برای گفتن دارد و مبلغین و جریان تبلیغی و تبیینی در کشور باید همواره این کارآمدی را تبیین کنند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین شاخصه‌های مکتب اسلام ناب محمدی (ص) است و امروز دشمنان به دنبال اسلام آمریکایی و اسلام حداقلی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، ولایت، نیروهای مسلح، قانون اساسی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی از خطوط قرمز ملت ایران هست و این مردم وفادار و قدر شناس در طول ۴۴ سال گذشته اجازه خدشه به این مؤلفه‌ها را نداده است.

وی افزود: دشمن با بهانه‌های مختلف به دنبال ترویج بی بند و باری در جامعه و حذف معنویت و ارزش‌های اسلامی در بطن جامعه است و لذا باید هوشیار بود و مبلغین رسالت سنگینی در این راستا دارند.

دری نجف آبادی بیان کرد: ولایت فقیه ستون مستحکم انقلاب و پایه و اساس همه حرکت‌ها و پیشرفت‌های کشور است و امروز دشمنان به دنبال زدن اصل این خیمه است.

وی افزود: دهه کرامت دهه اهل بیت (ع) است و این ایام بهترین فرصت برای پرداختن به سیره و مکتب اهل بیت (ع) است که باید با برنامه‌های تبیینی و تبلیغی این هدف مهم را محقق کرد.

ولایت فقیه ستون مستحکم انقلاب و اساس همه پیشرفت های کشور است

راهکار نجات اقتصاد کشور تولید و تحقق شعار حکیمانه سال است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه راهکار نجات اقتصاد کشور تولید و تحقق شعار حکیمانه سال است، افزود: باید با بسیج عمومی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها اقتصاد و معیشت مردم را شکوفا کرد و صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف باید به عنوان یک فرهنگ اصلی در جامعه نهادینه شود و این نیازمند عزم ملی دارد.

وی افزود: تشویق به تولید به عنوان یک عبادت و جهاد مقدس برای همه مبلغین یک ضرورت مهم است و بخش‌های مختلف جامعه باید جهش تولید را محقق سازند.

دری نجف آبادی ادامه داد: روحانیت در طول تاریخ اسلام و انقلاب همواره مردم دار و ساده زیست بوده و این مؤلفه روز به روز باید حفظ شود و بدنه روحانیت و حوزه‌ها باید ارتباط خود را با آحاد و اقشار مردم تقویت کند.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۳۰ درصد جمعیت استان مرکزی بالای ۵۰ سال است و این وضعیت نگران کننده است که باید تدابیر ویژه ای برای جوانی جمعیت، فرزند آوری و ازدواج آسان صورت گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225388

مهمترین اخبار ایران و جهان: