نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 20:18

تفویض اختیارات در حوزه فرهنگ عاملی برای توسعه یافتگی فرهنگی است

شیراز- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: استان فارس و سایر استان های کشور دارای ظرفیت بی بدیل فرهنگی هستند از این رو می‌توان با تفویض اختیارات به توسعه یافتگی فرهنگی دست یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع بعد از ظهر چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان کرد: شناسایی ظرفیت‌های استانی در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند عاملی برای تولید فرهنگ در جامعه باشد از این رو شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند از ظرفیت‌های فرهنگی استان‌ها استفاده کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری استان فارس و شهر شیراز دارای جایگاه مهمی در کشور بوده و همان گونه که ایشان فرموده‌اند استان فارس ظرفیت نا محدودی در عالمان دینی و فرهنگی دارد که می‌توان از این ظرفیت استفاده بهینه ای برای تولید فرهنگ کرد.

وی تاکید کرد: استان فارس دارای ظرفیت نا محدودی در خصوص تربیت نیروهای انقلابی داشته و اگر نگاهی به تاریخ داشته باشیم درخواهیم یافت که عالمان به نامی از استان فارس به جهان اسلام معرفی شده است.

قانعی خواستار توجه بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی به ظرفیت‌ها و زیست بوم‌های استانی شد و ادامه داد: یکی از راهبردهای تولید فرهنگ عمومی توجه به گروه‌های هویت ساز و زیست بوم‌های استانی است.

این مقام مسئول در خصوص توجه به استان‌ها نیز عنوان کرد: اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی دیده بانی استان‌ها را در موضوع فرهنگ به رسمیت بشناسد می‌توان نسبت به حل مشکلات فرهنگی در جامعه امیدوار بود.

وی متذکر شد: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشته موضوع خروج نخبگان از انزوای اجتماعی است از این رو می‌توان با ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی نسبت به تحقق این مطالبه رهبری اقدام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قانع اظهار کرد: در موضوع تولید فرهنگ نخبگانی تنها یک شهر نمی‌تواند برای کل کشور تصمیم گیری کند از این رو باید نسبت به تفویض اختیارات به استان‌ها در حوزه تولید فرهنگ اقدام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203288

مهمترین اخبار ایران و جهان: