نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 14:13

بهره‌مندی از ارفاقات قانونی برای زندانیان تحت‌پوشش سامانه‌های الکترونیکی

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت:با توجه به تعاملات با دادگستری‌ها، بهره‌مندی از ارفاقات قانونی در راستای نگهداری زندانیان تحت پوشش سامانه‌های الکترونیک را افزیش می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، غلامعلی محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نگهداری زندانیان و مجرمان مرتبط با جرائم مواد مخدر در کمپ کبوترخان کرمان باید صورت گیرد اما این پروژه سال‌ها معطل مانده که این امر موجب فرسایشی شدن پروژه شده است.

 وی بیان کرد: در سفر امروز به استان ۴۰ میلیارد تومان از منابع اعتباری در اختیار خودمان به کمپ کبوترخان کرمان اختصاص دادیم تا با تلاش بتوانیم امسال فاز اول اردوگاه را برای تعداد قابل ملاحظه‌ای از مددجویان افتتاح کنیم.

 محمدی در پاسخ به سئوالی درباره اقدامات رفاهی پیش‌بینی شده برای زندان‌بانان کشور بیان کرد: زندان‌بانی کاری دشوار و سخت است و خداوند فضیلت خاصی برای این کار در نظر گرفته و در زمینه مادی منابع مالی را مدیریت کرده‌ایم تا در حد بضاعت و چارچوب مقررات در پرداختی‌ها به همکاران مساعدت کنیم.

 محمدی ابراز داشت: در شرایط کنونی خلاءهایی در ساختار سازمانی سازمان زندان‌ها داریم زیرا تاسیساتی ایجاد کرده‌ایم و مستلزم تجهیزات و نیروهای انسانی برای شرح ماموریت‌هاست و سامانه نظارت زندان‌های الکترونیک یکی از این موارد است و زندان مجازی داریم که در این زندان نیازمند متناسب‌سازی ساختار تشکیلاتی و شرح وظایف این مرکز هستیم.

 وی بیان کرد: با توجه به تعاملات با دادگستری‌ها، بهره‌مندی از ارفاقات قانونی در راستای نگهداری زندانیان تحت پوشش سامانه‌های الکترونیک را افزیش می‌دهیم.

 رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اضافه کرد: در تولید پابندهای الکترونیک به تولید انبوه رسیدیم و در ساختار تشکیلاتی، نیروی انسانی مورد نیاز را تامین می‌کنیم و مذاکراتی نیز با سازمان امور اداری و استخدامی کرده‌ایم و بستر فراهم شده است که امیدواریم ساختار سازمانی زندان‌ها متناسب با شرح وظایف و ماموریت‌ها شود.

محمدی ادامه داد: در عفو اخیر مقام معظم رهبری تعداد قابل توجهی زندانی آزاد شدند و از ورود تعداد زیادی از افراد به زندان جلوگیری شد که در مرحله دادرسی بودند و برخی مجازات محکومان کاهش یافت و در زمینه موجودی زندان‌ها نسبت به قبل با بهره‌مندی از عفو کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم.

 پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1202688

مهمترین اخبار ایران و جهان: