نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 10:56

هدفگذاری تولید سالانه ۸۵۰ دستگاه در شرکت هپکو

اراک-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مجموعه شرکت هپکو  تولید ۸۵۰ دستگاه تا پایان سال هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در شرکت هپکو اراک اظهار کرد: شرکت هپکو یکی از افتخارات صنعت تولید به ویژه صنایع ماشین سازی کشور بود که به دلیل بی تدبیری‌ها در دهه ۹۰، قدری با مشکلات مالی مواجه شد که ناچارا این شرکت بابت مطالبات به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خوشبختانه چرخ تولید در این صنعت، مجدداً به حرکت در آمد گفت: سال گذشته که بازدیدی همراه ریاست جمهوری از این کارخانه صورت گرفت، صحبت از تولید ۲۶۰ دستگاه در سال بود که اکنون در مجموعه شرکت هپکو تولید ۸۵۰ دستگاه تا پایان سال هدفگذاری شده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم این شرکت بتواند به ظرفیت اسمی برسد چراکه نیاز کشور به ماشین آلات سنگین بالا و دانش فنی این کارخانه دانش مطلوبی است.

وی تاکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون گلوگاه‌ها را شناسایی و برطرف کرده اند و با هم افزایی که با سایر شرکت‌ها و دستگاه‌ها صورت می‌گیرد امیدوارم این مجموعه بتواند بخش اعظم نیاز کشور را تأمین کند البته باید از دانش دانشمندان استفاده شود و معتقدم اگر از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده شود، در سنوات آینده می‌توان وابستگی صنعت را به واردات تقریباً به صفر رساند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1204444

مهمترین اخبار ایران و جهان: