نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1403 - 09:53

حضور پرشور مردم در انتخابات پیام‌های مهمی برای دنیا دارد

استاندار و امام جمعه زنجان ساعات اولیه رأی‌گیری با حضور در یکی از شعبه‌های اخذ رأی، ضمن بازدید از روند رأی‌گیری در شعب، رأی خود را نیز به صندوق انداختند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، دقایقی قبل مسئولان عالی‌رتبه استانی با حضور در یکی از شعبه‌های اخذ رأی، ضمن بازدید از نحوه رأی‌گیری در شعب، رأی خود را نیز به صندوق انداختند.

محسن افشارچی استاندار زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از پنج گزینه ، دو گزینه باقی مانده و به عبارتی مردم با حضور پرشور خودشان در این دو حوزه به 40 درصد باقی مانده کرسی‌های بهارستان استان زنجان رأی خواهند داد.س بنابراین رأی کمی نیست و تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه قانون انتخابات در کشور یکی از کاملترین قوانین مردم‌سالاری در دنیاست‌، گفت: بعد از انقلاب به طور میانگین هرساله یک انتخابات در کشور برگزار شده و مردم خود خدمتگزارانشان را تعیین می‌کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه از مردم حوزه‌های انتخابیه زنجان، طارم و خدابنده درخواست دارم در صندوق‌های اخذ رأی حضور داشته باشند، افزود: این حضور پرشور مردم قطعاً پیام‌های مهمی خواهد داشت.

آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم بعد از رای دادن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صاحبان اصلی انقلاب "مردم" هستند و در تمامی عرصه‌ها مردم پایه امور هستند.

وی ادامه داد: بعد از چهار دهه، مردم کاملاً متوجه شده‌اند که انتخابات لازمه جمهوریت است؛ این هم حق است و هم تکلیف.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: حق مردم است که گزینه‌خود را انتخابات کنند و همانند همیشه مردم خدمتگزاران خود را در این انتخابات هم انتخاب خواهند کرد. 

وی با تاکید بر اینکه انتخابات این دفعه حساسیت بیشتری‌ دارد گفت: در واقع این حضور یک‌نوع پاسخگویی مقاومت جهانی در مقابل استکبار جهانی است. آمریکایی که ادعای حقوق بشر می‌کند امروز بیش از 3 هزار دانشجو را اسیر کرده‌اند. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1711800

مهمترین اخبار ایران و جهان: