نیوز سیتی!
22 اسفند 1400 - 12:54

لزوم پایان آموزش مجازی/ افزایش روحیه کارآفرینی با حضور در مدارس

معاون آموزش دوره متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: چه بسا دانش آموزان در سالهای پس از تحصیلات متوسطه با خلاقیت و استعداد خود دیگر وارد دانشگاه نشده و کسب و کار خود را ایجاد کنند. به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه زنده باد زندگی با موضوع آموزش مجازی و توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، با گرامی‌داشت روز شهید و شهدای دانش آموز گفت: از سال ۹۸ که با ویروس کرونا مواجه شدیم؛ همه مسئولان با توجه به اهمیت مساله آموزش تلاش کردند آموزش را به هر طریقی که ممکن بود ادامه دهند. به همین دلیل آموزش مجازی و شبکه شاد را پیگیری کردیم. خبرنگار مهرآموزکروناکاظمی با بیان اینکه آموزش به صورت مجازی دیگر جوابگو نیست؛ گفت: همه کشورها حتی کشورهایی هم که به لحاظ تکنولوژی و نرم افزاری از کشور ما پیشرفته‌تر هستند؛ بر ضرورت آموزش حضوری تاکید دارند و امروزه مدارس در جهان به صورت حضوری فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کنند، در کشور ما نیز آموزش‌ها به تدریج شکل حضوری پیدا کرد و رئیس جمهور محترم نیز در ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بر آموزش حضوری تاکید نمودند. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با قدردانی از معلمان و فرهنگیان گفت: خوشبختانه معلمان آموزش حضوری را جدی گرفته‌اند و با تاکید بر مسائل بهداشتی و پروتکل‌های مربوط به کرونا آموزش حضوری را آغاز کرده‌اند. کروناکاظمی با اشاره به ساحت‌های تربیتی گفت: بسیاری از تربیت‌ها همچون تربیت زیستی و اجتماعی و یا تربیت بدنی در مدرسه شکل می‌گیرد و نمی‌توان خیلی از تربیت‌ها را به صورت مجازی ادامه داد البته در برخی شهرها نتوانستیم آموزش حضوری را به طور کامل شاهد باشیم اما در حال حاضر بر این مساله تاکید داریم که دانش آموزان نه فقط به دلیل آموزش‌های علمی بلکه به دلیل آموزش مسائل اجتماعی و تربیت زیستی نیز لازم است در مدرسه حضور داشته باشند. دانش آموزان باید تعاملات اجتماعی را فرا بگیرند دانش آموزان باید تعاملات اجتماعی را فرا بگیرنددانش آموزان باید تعاملات اجتماعی را فرا بگیرندکاظمی با طرح این سوال که مهارت‌های فنی و هنری در هنرستان‌ها یا فعالیت‌های ورزشی تربیت بدنی را چطور می‌توان به صورت مجازی پیگیری کرد، گفت: امروز ما مسئله واکسیناسیون دانش آموزان را به طور جدی پیگیری کردیم ضمن اینکه باید به آینده دانش آموزان هم توجه کنیم. دانش آموزان ۱۲ سال بعد باید در جامعه حضور پیدا کنند و تعاملات اجتماعی را فرا بگیرند. کاظمی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از خانواده‌ها از آموزش حضوری استقبال کردند؛ گفت: ما باید در آموزش حضوری برای آینده کشور و دانش آموزان مشارکت داشته باشیم. هنرستان‌ها به دلیل ماهیت آموزش فنی، امسال به صورت حضوری برگزار شد و دانش آموزان در کلاس‌های علمی نیز به صورت نیمه حضوری آموزش خود را ادامه دادند. معاون آموزش دوره متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در دوره متوسطه دوم، هنرستان‌ها و دروس فنی و حرفه‌ای به همراه دروس نظری داریم. این موارد توجه به آموزش‌های فن‌آورانه و مهارتی به افزایش روحیه کارآفرینی منجر می‌شود که در سال‌های بعد می‌توان به افزایش اشتغال زایی امید داشت و چه بسا دانش آموزان در سال‌های فراغت از تحصیلات متوسطه با خلاقیت و استعداد خود دیگر وارد دانشگاه نشده و با استفاده از بستری که آموزش و پرورش برای آنها ایجاد کرده است، کسب و کار خود را ایجاد کنند. فن‌آورانهزاییکاظمی با تبریک سال نو ابراز امیدواری کرد سال آینده بستر مناسب‌تری را برای آموزش حضوری ایجاد کنیم و در پایان گفت: از معلمان باید به صورت ویژه قدردانی کرد که در شرایط ویژه حتی در زمانی که به کرونا مبتلا بودند و روی تخت بیمارستان آموزش دانش‌آموزان را رها نکردند.
منبع: مهر
شناسه خبر: 158544

مهمترین اخبار ایران و جهان: