نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 19:40

تلاش برای یافتن کوهنورد مفقود در کوهستان کرکس ادامه دارد/ 3 نفر نجات یافتند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سقوط بهمن در کوهستان کرکس نطنز و مفقودی یک نفر خانم خبر داد.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: به دلیل سقوط بهمن در کوهستان کرکس نطنز با ارتفاع ۳ هزار و ۸۹۵ متر، ۴ کوهنورد در بهمن گرفتار می‌شوند که ۲ نفر از آن‌ها مصدوم یک نفر سالم و نفر دیگر که یک خانم است، مفقود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محل حادثه بالاتر از کمپ کوهستانی کرکس واقع در مسیر صعود کشه است، افزود: ۵ تیم امداد کوهستان به منطقه اعزام شده‌اند و تلاش برای یافتن این کوهنورد همچنان ادامه دارد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه مدیریت بحران در چند روز گذشته اخطار عدم فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات را صادر کرده بود، گفت: در حال حاضر نیز کوهنوردان با توجه به سست بودن برف‌ها و حجم آن و احتمال ریزش بهمن در غرب و جنوب استان به هیچ عنوان کوهنوردی نکنند چرا که خطر سقوط و مرگ وجود دارد.

کوهنوردان از انجام هر گونه فعالیت کوهنوردی خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: در گردنه کلوسه، بویین میاندشت و سمیرم سقوط بهمن را داشته‌ایم، بنابراین مجدد مدیریت بحران استان هشدار می‌دهد از انجام هر گونه فعالیت کوهنوردی خودداری شود.

وی ادامه داد: ۵ نفر چوپان در منطقه حسن رباط میمه پشت برف‌ها گرفتار شده‌اند و به دنبال آن هستیم که یک بالگرد برای نجات آن‌ها اعزام کنیم.

شیشه‌فروش با اشاره به قطع برق در مناطق سمیرم، دولت قرین، قره قاچ، وردشت عنوان کرد: روز گذشته اداره برق به این مناطق مراجعه کرد و برق روستاهای اسدآباد، سولک، جلال‌آباد و صادق‌آباد وصل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: باد و کولاک برف حدود ۲۰ کیلومتر از شبکه برق سمیرم را تخریب کرده و حدود ۷۰ میلیارد تومان خسارت در بخش شبکه‌های برق سمیرم وارد شده است، جاده‌های منتهی به ایستگاه‌های برق سمیرم مسدود است بنابراین امروز یک بالگرد برای شناسایی منطقه به پرواز درآمد.

وی افزود: سایت صدا و سیما در ارتفاعات ۴ هزار متری مارشنان کوهپایه است، که ۱۸ کیلومتر مسیر دسترسی دارد و ارتباطات و برق آن‌جا هم قطع شده و یک بالگرد اعزام کردیم تا عوامل اداره برق، برق مارشنان را درست کنند.

۱۵۰ روستا در فریدونشهر و سمیرم راه دسترسی به آن‌ها مسدود است

شیشه‌فروش با بیان اینکه ۱۵۰ روستا در مناطق فریدونشهر و سمیرم هنوز راه دسترسی به آن‌ها مسدود است، افزود: راه دولت قرین به سمیرم، سمیرم به شهرضا، کمربندی سمیرم، ونک به گردنه نخودی مسدود است و نیاز به تعریض دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه حدود ۲۰ روستا در سمیرم مخابرات آن قطع است، افزود: آب شهر ونک به گرموگ به علت یخ‌زدگی قطع است که در حال بازگشایی است و امشب در سمیرم جلسه اضطراری مدیریت بحران برگزار می‌شود تا آخرین وضعیت راه‌ها بررسی شود.

وی با بیان اینکه در چادگان سایت مخابرات چنارود مسدود و شبکه برق و مخابرات قطع است، تصریح کرد: ورودی شهرضا به دهاقان زیرگذر آن مملو از آب است که تیم‌ها در حال تخلیه آب هستند، همچنین زیرگذر اسلام آباد-دهاقان پر از آب شده بود و مدیریت بحران، آبفا و شهرداری برای تخلیه آب تلاش کردند.

اعزام نیرو و ماشین‌آلات سنگین به چهارمحال و بختیاری

شیشه‌فروش ادامه داد: برای کمک به استان چهارمحال‌وبختیاری لشکر ۸ نجف، نیروی زمینی سپاه با ۴۰ گروه و کمرشکن و بولدوزر اعزام شده‌اند و ۲ بالگرد نیز از پایگاه پشتیبانی هوانیروز روز گذشته به چهارمحال رفته و در حال کمک است و آب منطقه‌ای نیز ۵ دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی را برای بازگشایی راه‌ها در کوهرنگ به این منطقه اعزام کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان نیاز به ماشین آلات بروز داریم، ماشین آلات اداره راهداری فرسوده است، برای برف‌روبی از ظرفیت دستگاه‌های دیگر استفاده شد و باید نوسازی ناوگان ماشین آلات راه‌سازی انجام شود.

وی با بیان اینکه برف به جاده‌ها خسارت زیادی وارد کرده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های غرب و جنوب استان به علت بارش برف خسارت‌های زیادی به منازل فرسوده وارد شده است و هنوز خسارت‌ها جمع‌بندی نشده است و تیم‌های ارزیاب در حال بررسی وضعیت خسارت هستند.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه استان اصفهان نیازمند نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی است، تصریح کرد: خسارت سنگینی به جاده‌ها، معابر و منازل مسکونی وارد شده و نیاز است بنیاد مسکن به صورت ویژه برای بازسازی آن کمک کند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1043444

مهمترین اخبار ایران و جهان: