نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 14:47

دامپزشکان ناظر بخش دولتی در کشتارگاه‌های طیور استان مستقر شدند

یاسوج- مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دامپزشکان ناظر بخش دولتی در کنار مسئولان فنی بهداشتی در کشتارگاه‌های طیور مستقر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این طرح برای نخستین بار برای اطمینان بخشی به شهروندان از بهداشتی بودن محصولات سه کشتارگاه صنعتی طیور شهرهای یاسوج و دوگنبدان در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: گشت‌های دامپزشکی استان در قالب گروه‌های ویژه بهداشتی، کار نظارت بر توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، نظارت شرعی بر مرکز تولید، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز عرضه و رستوران‌ها را انجام می‌دهند.

رجایی فر اظهار داشت: در این طرح ۱۳ گروه سیار، هشت گروه ثابت متشکل از ۶۹ نفر بازرس بهداشتی و ناظر شرعی در دو نوبت صبح و عصر حضور دارند و این نظارت‌ها از سیزدهم اسفندماه ۱۴۰۱ تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با توجه به همزمان شدن تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود.

وی افزود: در این طرح، تشدید و کنترل و نظارت بهداشتی از سه بخش هماهنگی، برنامه عملیاتی و نتیجه عملکرد انجام می‌شود و موفقیت این طرح در گرو ارتقای شاخص‌های بهداشتی و تأمین سلامت جامعه و در نهایت انجام مطمئن مراحل است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1074344

مهمترین اخبار ایران و جهان: