نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 22:41

خوزستان غرق در شادی و سرور/برگزاری جشن‌های روز جوان در دیار نخل و بلوط

همزمان با فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت علی‌ اکبر(ع) جشن‌های گوناگونی در سراسر خوزستان با حضور قشرهای مختلف مردم ولایتمدار این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به مناسبت فرا رسیدن روز یازدهم ماه شعبان سالروز ولادت فرخنده و خجسته جوان برومند سرور و سالار شهیدان حضرت علی‌ اکبر(ع) جشن و شادی در نقاط مختلف استان خوزستان دیار سردار شهید بهنام محمدی‌راد برگزار شد.

محافل شادی و سرور به مناسبت میلاد شهزاده علی‌ اکبر(ع) و روز جوان در شهر اهواز زادگاه سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت برگزار شد که همشهریان سردار شهید سید محمدجواد هاشمی و سردار شهید حسین امامی در این جشن‌ها حضور یافتند و به شادمانی پرداختند.

در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) فاز 3 کوی ملت همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(ع) با حضور اقشار مختلف مردم محفل جشن و سرور برگزار شد که مداح اهل بیت(ع) مهدی نبوی در این مجلس نورانی مدیحه‌سرایی کرد.

همچنین جمعی از مردم اهواز و همشهریان شهید بیژن ماسوریان، شهید خالد ماموسیان، شهید بهزاد جلیلی، شهید یونس هویزه‌راکی، شهید سید حسن سواری و سردار شهید علی لویمی نیز با حضور در مسجد صاحب الزمان(عج) کوی نبوت ولادت حضرت علی‌ اکبر(ع) را جشن گرفتند.

در مضیف جنت الرضا(ع) شهرک رزمندگان نیز جشن میلاد فرخنده حضرت علی‌ اکبر(ع) برگزار شد که مولودی‌خوان این برنامه حسن بوعذار بود و شاعران عرب، علی شاکر ختروشی، سید امین موسوی، مرتضى نصاری، حسین ساعی و عبدالحسین صیاحی در مدح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به شعرخوانی به زبان عربی پرداختند.

هیئت خادم الرضا(ع) کوی مجاهد نیز همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت فرزند برومند حضرت امام حسین(ع) جشنی در این منطقه بر پا کرد که مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جمع اهالی دیار شهید مهرداد مکوندی، شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر، سرباز شهید شهرام میرخشتی، شهید محمد ظهیری و شهید محمدعلی چم‌حیدری مولودی‌خوانی کردند.

برپایی ایستگاه صلواتی در کوی شهید مدرس

به مناسبت فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت علی اکبر(ع) جشن و سرور در مسجد امام حسن مجتبی(ع) کوی نفت اهواز برگزار شد که جمعی از همشهریان شهید رضا شعیبی، شهید سینا آقاجری، شهید محمد عذاری، شهید میلاد جهانگیری‌نژاد، شهید اسماعیل شفیعی‌نژاد و شهید علی کمایی در این جشن حضور داشتند و حسن صفری به مولودی‌خوانی پرداخت.

از سوی یکی از اهالی کوی شهید مدرس اهواز نبش خیابان پنجم یک ایستگاه صلواتی به مناسبت فرا رسیدن ولادت فرخنده حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد که با حضور نوجوانان اهوازی با شربت از اهالی این منطقه پذیرایی شد.

در حسینیه انصارالحسین(ع) کوی شهید مدرس اهواز نیز همزمان با ولادت فرخنده حضرت علی اکبر(ع) جشن و سرور برگزار شد که مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در جمع مردم اهواز و اهالی دیار شهید محسن امامی، سرباز شهید منوچهر طاهری بارده‌ئی، شهید عبدالامیر جرجر، شهید احمد مستعان و سرباز شهید حبیب‌الله طالبیان به مولودی‌خوانی و شعرخوانی پرداختند.

 

همچنین همزمان با ولادت خجسته و مبارک شهزاده علی اکبر(ع) از سوی هیئت علمدار حسین(ع) اهواز جشن و شادی در خیابان رضوان 17 کوی رمضان برگزار شد که در این محفل نورانی مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پیمان لنجانی مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی کرد.

در مسجد امام حسن عسکری(ع) چهار راه اباذر(زند) نیز همزمان با فرا رسیدن یازدهم ماه شعبان و ولادت باسعادت و فرخنده حضرت علی اکبر(ع) با حضور اقشار مختلف مردم جشنی برگزار شد که سجاد جادری و امیرحسین نجار در جمع همشهریان شهید عبدالرضا حسن‌زاده، شهید مسعود تقوی‌زاده، شهید یعقوب کریمیان، شهید محمدجواد صالح شوشتری و جانباز شهید سیروس(مقداد) اسکندری به مولودی‌خوانی پرداختند.

جعمی از مردم اهواز نیز با حضور در مسجد امام علی(ع) منطقه کیان آباد همزمان با ولادت باسعادت شبه پیغمبر حضرت علی اکبر(ع) به شادی پرداختند که سید سجاد امام مولودی‌خوان این تجمع نورانی همشهریان شهید مهران محمودی، شهید آرمین(حمزه) بهمنش، شهید عزیز نعیمیان، شهید کامل نصاری‌پور و شهید غلامرضا خوری شاندیز بود.

آیین بزرگداشت سالگرد شهید چهانگیر حیدری‌محمدی

همزمان با ایام ولادت خجسته و با برکت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان آیین بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت پرافتخار رزمنده سپاه اسلام شهید چهانگیر حیدری‌محمدی از شهدای عملیات خیبر شهرستان اهواز با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهید در زادگاهش برگزار شد.

این برنامه در کنار تربت پاک و مطهر شهید چهانگیر حیدری‌محمدی در قطعه یک گلزار شهدای اهواز برگزار شد که حاضران یاد و خاطره این شهید والامقام دوران هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

حاضران در آیین بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت رزمنده دلیر سپاه اسلام شهید چهانگیر حیدری‌محمدی همچنین تربت پاک شهید را گلباران و عطرافشانی کردند و به قرائت فاتحه و آیات دیگر کلام الله مجید پرداختند.

رزمنده دلیر شهید چهانگیر حیدری‌محمدی فرزند محمد در سال 1342 دیده به جهان گشود که در دوران هشت سال دفاع مقدس به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و به همراه دیگر رزمندگان اسلام از شهر اهواز به نبرد با دشمنان پرداخت.

 پس از حضور در جبهه شهید چهانگیر حیدری‌محمدی در تاریخ چهارم اسفد ماه سال 1363 در سن 22 سالگی در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از تشییع در قطعه یک گلزار شهدای اهواز در کنار دیگر شهیدان این شهر آرام گرفت.

 

در موکب مسلم بن عقیل پردیس نیز جشن و شادی به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) که  مولودی‌خوانان برنامه احمد ساری و عبدالقادر جلالی بودند و رضا حزباوی، فواد یورانی و عادل صخراوی نیز در این محفل نورانی به شعرخوانی در جمع همشهریان سرباز شهید مهران هاشمی چلچله، شهید مسعود خلفی، سرباز شهید حسین زهیری، سرباز شهید باباکرم ولی‌پور و سرباز شهید ماجد آرامیان پرداختند.

رونمایی از تندیس آتش‌نشان شهید صادق ایزدپناه در رامهرمز

در مسجد جوادالائمه(ع) پادادشهر نیز همزمان با سالروز میلاد فرخنده و باسعادت حضرت علی اکبر(ع) با حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان اهوازی جشن و شادی برگزار شد که علی ایزدی در جمع مردم اهواز و اهالی دیار شهید ابراهیم ریحانی، سرباز شهید خلیل سالمی، سرباز شهید جمال عیدی‌زاده زرگانی، سرباز شهید شناوه حمیدی، سرباز شهید ایرج رومانی و سرباز شهید عبدالرسول جمشید دزفولی به مولودی‌خوانی پرداخت.

در آستانه سالروز ولادت خجسته و فرخنده حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان آیین رونمایی از تندیس شهید صادق ایزدپناه آتش‌نشان فداکار با حضور جمعی از مسئولان محلی در شهر رامهرمز دیار نخبه شهید امید حسینی برگزار شد.

در این برنامه که در چهار راه آتش‌نشانی رامهرمز برگزار شد حجت‌الاسلام سید محمدحسین میری امام جمعه رامهرمز، شهردار و اعضای شورای شهر، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و خانواده آتش‌نشان شهید صادق ایزدپناه حضور داشتند.

همچنین جمعی از اقشار مختلف مردم رامهرمز نیز در آیین رونمایی از تندیس شهید صادق ایزدپناه آتش نشان فداکار حضور داشتند و به این شهید گرامی ادای احترام کردند.

آتش‌نشان فداکار شهید صادق ایزدپناه در روز یازدهم آبان‌ماه سال 1398 پس از نجات جان 2 تن شهروندان رامهرمزی خود گرفتار شد و خلعت زیبای شهادت را به تن کرد.

 

همزمان با سالروز میلاد خجسته حضرت علی اکبر(ع) محافل شادی در شهر مسجدسلیمان برگزار شد که همشهریان شهید جاویدالاثر شنبه تاوسه، شهید جاویدالاثر ابراهیم قندعلی‌مرغان، شهید محسن بختیاری‌خواه، شهید سعید کریمی، شهید مهران زرافشان، شهید شاپور عباسی و شهید غلامرضا بامدی در این برنامه حضور داشتند.

جشن روز جوان در بندر امام خمینی(ره)

در شهر شوشتر دیار شهید عبدالرضا محمدی، شهید سید عبدالمجید مصطفایی، شهید علی‌اکبر اکبری، شهید محمدکاطم حکیم‌زاده، شهید عبدالرحیم وحیدی و شهید عبدالهادی مومن به مناسبت ولادت فرخنده حضرت علی اکبر(ع) جشن و شادی برپا شد.

در این جشن‌ها که با حضور جوانان خوزستانی برگزار شد همشهریان شهید علیرضا شهامی، شهید مرتضی زمانی، شهید عبدالکریم حسین‌زاده، شهید حمید محسنی‌زاده، شهید اسدالله عادی‌زاده، شهید عبدالعلی ثانی‌زاده و شهید محمود صالحی‌پور به شادی پرداختند.

از سوی هیئت محبان اهل بیت(ع) و پایگاه مقاوت شهید جهان آرا بندر امام خمینی(ره) نیز به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت فرخنده حضرت علی اکبر(ع) جشن و شادی برگزار شد که جمعی از مردم این دیار و همشهریان شهید محمد دریس و شهید عبدالسید رشیدی در این جشن حضور داشتند.

در این جشن که در فاطمیه مسجد النبی(ص) کوی ابوذر برگزار شد، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) امیر گاموری، رضا شینی و احمد عساکره در این محفل جشن در جمع مردم بندر امام خمینی(ره) و همشهریان شهید حاجی خدری مخبلندی، سرباز شهید مصطفی عسکری، شهید جلیل عباسی، شهید سید سجاد سجادی، شهید محمد منافی‌زاده و شهید محمدعلی قاسمی مولودی‌خوانی کردند.

در منطقه گتوند دیار سردار شهید حسین منجزی، شهید محمدرضا اکبری، شهید علیرضا مقامی و  شهید مدافع حرم محمد تاج‌بخش نیز مجالس شادی به مناسبت فرا رسیدن یازدهم ماه شعبان ولادت حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد.

 

مردم باغملک و همشهریان شهید امید نریمیسایی، سردار شهید امید فرجی‌زنگنه، شهید علی سلمانوند، شهید اسحاق صابری‌نژاد، شهید حجت‌الله رحیمی و شهید مرتضی حشمان هم با حضور در مساجد در سالروز ولادت حضرت علی بن الحسین(ع) به شادی پرداختند.

قرائت مناجات شعبانیه در بهبهان

همزمان با سالروز ولادت شهزاده علی اکبر(ع) در نقاط مختلف شهرستان دزفول زادگاه شهید غلامعلی مهران‌زاده، شهید عبدالحسین دینوی، شهید عبدالعلی پوریاقلی، شهید مسعود شاه حیدر، شهید مجید صدف‌ساز و طلبه شهید عباس جلایی جشن و شادی برگزار شد.

به مناسبت میلاد خجسته و مبارک حضرت علی اکبر(ع) جشن و شادی از سوی محفل هیأت خدام العباس(ع) دزفول در حسینیه حضرت زینب(س) کوی برگزار شد که محمد دهدار، داوود روغنیان و سید محمد پناهدار در جمع همشهریان شهید محمد فرخی‌راد، سردار شهید غلامعلی آهوزاده، شهید محمود شهیان‌زاده(صدیقی)، شهید حسین کریمی‌یگانه، شهید بهمن رضایی‌نیا، شهید حسین ولایتی‌فر و شهید سعید زارع به مولودی‌خوانی پرداختند.

در مسجد آیت‌الله وحید بهبهانی(ره) خیابان گودبقال، محل کاروانسرا شهر بهبهان دیار شهید سید خلیل هاشمی‌فر و شهید یونس پورجلو نیز همزمان با ایام ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر(ع) از سوی هیئت محبین قاسم بن الحسن(ع) برگزار شد که حجت‌الاسلام عظیمی‌فر این مناجات را زمزمه کرد.

اهالی و جوانان شهر کوت عبدالله دیار سرباز شهید نبی دریس، سرباز شهید نجم الدین باوی، شهید هاشم دشتستانی، سرباز شهید رحیم حزباوی و شهید مدافع حرم علی خوش ‎لسان عید میلاد فرخنده حضرت علی اکبر(ع) را جشن گرفتند.

همزمان با ایام ولادت حضرت علی اکبر(ع) با حضور قشهرهای مختلف مردم مناجات شعبانیه با نوای حجت‌الاسلام سجاد شریفات در مسجد امام خمینی(ره) شهر امیدیه دیار شهید مدافع حرم میلاد بدری و شهید مسعود آقاامیری زمزمه شد.

در آبادان نیز محفل جشنی به مناسبت فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد که همشهریان شهید کاظم سعیدی‌نیا، شهید قاسم درآهکی، شهید سید رضا ثابتی، شهید علی صالحی‌مجد، شهید یونس بحر و سرباز شهید عبدالرضا حمودی در این محفل به شادی پرداختند.

انتهای پیام/72075

منبع: فارس
شناسه خبر: 1072900

مهمترین اخبار ایران و جهان: