نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 21:04

هزاران رساله به زبان‌های انگلیسی در مورد قرآن نوشته شده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: غربی ها در دانشگاه ها از قرآن درس می گیرند چنانکه چند هزار رساله به زبان‌های انگلیسی در مورد قرآن نوشته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش تجربه نگاری و تولید دانش انقلاب اسلامی که عصر امروز در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در کنار همه تلاش ها و فعالیت های فکری، فرهنگی و اجتماعی، اگر برنامه خودسازی نباشد همه کارها باطل و بی ارزش خواهد بود.

وی خودسازی را راز موفقیت انسان های پیشرفته دانست و افزود: در مسیر خودسازی، زندگی برای جامعه پردازی و تمدن سازی محقق می شود زیرا خودسازی که به معنی توجه کردن و  خود را ندیدن است، باعث موفقیت می شود. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص موفقیت های مقام معظم رهبری گفت: با همه هجمه هایی که وجود داشت، در زمانی که 10 سال از پیروزی انقلاب گذشته بود و دفاع مقدس را پشت سر گذاشته بودیم، آیت الله خامنه ای با هدایت های داهیانه خود این مملکت را به جایی رساندند که نه تنها جلوی تهدیدهای جدی نظامی را گرفتند بلکه از نظر علمی، هسته ای، دانشگاهی، حوزوی و سایر حوزه ها کشور را در یک رتبه بالای بین المللی قرار دادند.

حجت الاسلام خسروپناه بیان کرد: جایگاه بالای علمی، اجتماعی و حتی اقتصادی کشورمان در دنیا نشان از موفقیت عظیمی دارد که با تدابیر، سیاست، نظارت، اندیشه، همت والا و هدایتگری رهبر معظم انقلاب کسب کرده ایم که حاصل خودسازی است. 

وی با اشاره به تاکیدات درخصوص خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در بیانیه گام دوم ادامه داد: همه ما و به خصوص افرادی که مسؤولیت های سنگین در پست های مختلف دارند، در خودسازی ماموریت سنگین تری دارند و باید در راستای گام دوم حرکت کنند. 

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه غربی ها تحقیقات زیادی درباره قرآن انجام می دهند، تاکید کرد: اگر تجربه نگاری قرآن را که همه آیاتش بر اساس حقیقت است، به کار گیریم، یک متدولوژی نظریه پردازی مبتنی بر تجربه نگلاری را می توان استفاده کرد. 

حجت الاسلام خسروپناه تصریح کرد: در بازدید از کتابخانه دانشگاه لندن دو مورد خاص مشاهده کردم یکی کتابهایی درباره مارکسیسیم بود که صدها کتاب در این باره تالیف کرده اند و دیگری دو جلد کتاب با موضوع معرفی پایان نامه ها و رساله ها در مورد قرآن به زبان انگلیسی بود.

وی اضافه کرد: بسیاری از غربی ها در دانشگاه ها درباره قرآن تحقیقات انجام می دهند و درس می گیرند و پایان نامه هایی به زبان انگلیسی می نویسند چنانکه در دانشگاه ها چند هزار رساله به زبانهای انگلیسی در مورد قرآن نوشته شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر استخراج نظریه از تجربه نگاری افزود: در بحث کرونا، ایران در مدیریت این ویروس جزو کشورهای موفق بود و از بسیاری از کشورهای غربی بهتر عمل کرد که مبتنی بر نظریه مدیریت سلامت است.

حجت الاسلام خسروپناه ادامه داد: از رفتارها و صحبت های حاج قاسم کتابی با موضوع الگوی مدیریت تدوین شده است که این کتاب ارزشمند و پرمحتوا می تواند به عنوان الگویی برای مدیران باشد همچنین بانوانی در روستاها با تولید صنایع دستی، اشتغالزایی و درآمدزایی و آمیدافرینی می کنند که همه این موارد مصادیقی برای تجربه نگاری است.  

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1049244

مهمترین اخبار ایران و جهان: