نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 21:10

معاون وزیر کشور: به دنبال کم کردن وابستگی یک حلقه از زنجیره تولید هستیم

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: تلاش داریم وابستگی یک حلقه از زنجیره تولید را کم کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محسن کوشش‌تبار امروز در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی با اشاره به اقدامات این کارگروه اظهار کرد: اقدامات و کار گروهی خوبی در استان انجام شده و این به دلیل فعالیت جهادی و با درایت استاندار است که با نگرش و وحدت رویه و کار جهادی بودن خود، فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه اگر قوانین و مقررات مشکلات را حل کند نیازی به وجود کارگروه نبود افزود: کارگروه جایی معنا پیدا می‌کند که انقباض موجود در قوانین راه را می‌بندد و آنجاست که مدیر تخصصی یک دستگاه باید کنار رئیس کارگروه خود را نشان دهد و با راهکار قانونی کار را پیش ببرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور خطاب به تولید کنندگان گفت: در زمان جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس سرداران نظامی بودند که کشور را نگه داشتند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک وطن به دست دشمن بیفتد؛ امروز ما هستیم که باید سربازی کنیم و شما باید سرداری کنید.

کوشش تبار ادامه داد: تلاش داریم وابستگی یک حلقه از زنجیره تولید را کم کنیم.

وی بیان کرد: وقتی می شنویم که 150 شرکت دانش بنیان در همین مدت کم در استان صنعتی  شکل گرفته، استانی که ادبیات آن مکران به توان مرکزی شده، لذت می‌بریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور ادامه داد: استان مرکزی فرسنگ‌ها با دریا فاصله دارد اما اقتصادمحور شدن صنعت استان را می‌شنویم؛ این جسارت و برنامه‌ریزی و حضور پررنگ در جلوه‌های اقتصادی کشور با این بلندنظری امکانش نیست مگر با وجود مدیرانی که پشت این تفکر بایستند.

ما مدیران سراسر ضعف هستیم و نمیتوانیم پا به پای هدف‌گذاری رییس جمهور قدم برداریم، رئیس جمهور همت کرده و آبروی خود را گذاشته، دولت با همه فشارها و مشکلات تصمیم می‌گیرد تالار و مرکز مبادلات و را راه اندازی می کند تا دشمن از آن نقطه ناامید می شود به رفتارهای ناجوانمردانه روی می آورد؛ چرا باید در کشوری که بیش از نیمی از نخبگان را بانوان تشکیل می‌دهند، دختر کوچکش با رعب و وحشت سر کلاس برود این در کجای قاموس دنیا جا دارد؟

به گزارش خبرگزاری فارس فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی نیز امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی اظهار کرد: طی بررسی‌های انجام داده استان  به لحاظ  تعداد جلسات کارگروه رتبه سوم، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی رتبه چهارم، ارتقای ظرفیت تولیدی با ۳۹۸ واحد رتبه پنجم، با تکمیل ۴۹۶ طرح سرمایه‌گذاری رتبه دوم کشور یه لحاط عملکرد را داراست.

وی افزود: در راه اندازی بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل رتبه اول، تنوع تولیدات رتبه نخست، مبارزه با قاچاق رتبه سوم را در سال جاری کسب کرده در صورتی که نه مبدأ و نه مقصد قاچاق هستیم اما در مرکز راههای کشور قرار داریم و رتبه سوم تردد کشور به استان اختصاص یافته، در بخش اجرای استاندارد رتبه سوم است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: استان مرکزی تقاطع تمام موضوعات اقتصاد داخلی کشور است، هر آنچه مربوط به وزارت داخلی است بخش عمده ای تقاطع دارد و آن بخش استان مرکزی است

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1080044

مهمترین اخبار ایران و جهان: