نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 19:00

تجربه ای از برپایی بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور در بشاگرد/ ارائه 28 هزار خدمت در یک هفته+فیلم و عکس

قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه به مناسبت اعیاد مبارک شعبانیه با همکاری بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه به مدت یک هفته بزرگ ترین بیمارستان کانکسی و کانتینری سیار کشور را در قلب بشاگرد برپا کردند.

خبرگزاری فارس - هرمزگان؛ مهدی خسروی: بهداری نیروی زمینی سپاه برای ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مناطق کم برخوردار یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین و سریع ترین بیمارستان های سیار را بنا بر در خواست سردار مارانی فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه بعد از احصای مشکلات درمانی در منطقه  و تدبیر سردار فرمانده نیروی زمینی سپاه را از روز  ۶اسفندماه بمدت یک هفته در منطقه عمومی بشاگرد استان هرمزگان راه اندازی کرد.

 

این بیمارستان سیار که بزرگ ترین بیمارستان سیار کانکسی و کانتینری کشور بشمار می رود، دارای 25 مطب مستقل و 100 تخت ویژه بستری بیماران و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به آنان است که با دارا بودن بخش اتاق عمل، بخش ریکاوری، بخش بستری، رادیولوژی، سونوگرافی، ام آر ای سیار، سی تی اسکن سیار، اورژانس، سی اس آر، آزمایشگاه، دندانپزشکی، داروخانه، ای سی یو، سی سی یو، درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی شامل داخلی، قلب و عروق، چشم ، ارتوپد، جراحی، بیهوشی، زنان و زایمان ، اطفال ، سونوگرافی، رادیولوژی ، ارولوژی،گوش وحلق و بینی،عفونی، غدد، ریه، داخلی مغز واعصاب،گوارش، روانپزشک، طب اورژانس و عمومی توانست در طول یک هفته استقرار خود در منطقه بشاگرد، خدمات گسترده و متنوعی را به مردم این منطقه ارائه کند.

سردار مارانی: 28 هزار خدمت در یک هفته ارائه شد

سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه در این باره به خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: در طول یک هفته استقرار بیمارستان بزرگ سیار سپاه در منطقه بشاگرد، 28 هزار و 295 خدمت پزشکی و دندانپزشکی به مردم شریف این منطقه ارائه شد.

 

وی افزود: این خدمات شامل خدمات بستری سرپایی، خدمات پاراکلینیکی و خدمات درمانگاهی بود که مردم توانستند در بخش تخصصی و فوق تخصصی از حضور دهها پزشک مجرب و کادر پرستاری ویژه این بیمارستان سیار کانتینری برخوردار شوند و همین طور با توجه به بعد مسافت، خدمات رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن و ام آر آی نیز برای مردم عزیز این منطقه ارائه شد که توانست بسیاری از مشکلات آنان را مرتفع کند.

 

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه همچنین اضافه کرد: آن دسته از بیمارانی که نیاز به پیگیری خدمات به آنان وجود دارد و یا نیاز به انتقال و بستری برای زمان بیشتری هستند نیز در قالب این حرکت جهادی، پیگیر وضعیت آنان و انتقالشان به مراکز درمانی مرکز استان و یا دیگر استان ها هستیم تا بهبودی کامل در آنان ایجاد شود.

سردار اخوان: اجرای 230 مأموریت جهادی توسط بیمارستان های سیار سپاه

به گفته فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه، این بیمارستان های سیار نیروی زمینی سپاه که برای شرایط ویژه طراحی و ساخته شده اند، تاکنون در 230 نقطه از کشورمان برپا و خدمات ویژه تشخیصی و درمانی به مردم ارائه کرده اند و به دلیل داشتن کادر پزشکی مجرب و توانمند از نظر تخصصی تجهیزات پیشرفته و فضای درمانی استاندارد و هوشمندی را داراست که برای انواعی از خدمات، پاسخگو است.

 

وی، سپاه هدف از برپایی این بیمارستان را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم و کم برخوردار عنوان کرد و افزود: کم کردن هزینه های درمانی و ارائه بالاترین سطح خدمات درمانی در مناطق محروم در این حرکت در نظر گرفته شده است.

 

 

توانمندی های سپاه در خدمت مردم

به گزارش فارس، توانمندی های سپاه در زمینه مدیریت بحران در کشور تاکنون در هرمزگان نمودهای قابل توجهی داشته به طوری که هم در زلزله سایه خوش در مناطق غربی هرمزگان و هم در سیل میناب و رودان و جاسک و نیز در خدمات رسانی جهادی به مردم منطقه کمتر برخوردار بشاگرد، شاهد حضور و بروز این توانمندی ها در مسیر خدمت به مردم بوده ایم.

تلفیقی از همکاری میان نیروی دریایی سپاه، قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و نیز سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان توانسته پناه مردم این دیار در گرفتاری ها و سختی ها باشد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079900

مهمترین اخبار ایران و جهان: