نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 17:45

مسئولان برای بهبود معیشت مردم تلاش کنند

مشهد - آیت‌الله علم‌الهدی گفت: شما مدیریت این جامعه و مسئولیت مردم را به عهده گرفتید پس باید تلاش کنید تا مردم در رفاه بیشتر، با زندگی آرام و آبرومندانه‌تر و معیشت بهتر زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های آخرین نمازجمعه سال ۱۴۰۱ در حرم مطهر رضوی، با بیان این‌که فرا رسیدن دو بهار پربرکت را به محضر شما برادران و خواهران تبریک عرض می‌کنم، اظهار کرد: نخستین بهار، بهار طبیعت است که دگرگونی و تحول در جریان طبیعی موجودات، بینش شگرفی را در عرصه توحیدی و خداشناسی برای ما ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: ذات مقدس پروردگار می‌فرماید «ای پیغمبر نگاه کن به آثار رحمت خدا، این شاخه‌های خشکیده درخت و گیاهان از بین رفته و زمین‌های با گِل سیاه، چطور با وزش نسیم بهاری و با یک تحول طبیعی، سبزه‌زار پرطراوتی شد که با گذشته‌اش قابل مقایسه نیست»؛ رحمت خدا باعث همه این‌ها شد.

بهار طبیعت، بینشی عمیق در خداشناسی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که بهار طبیعت، بینش عمیق و شگرفی را نسبت به خداشناسی، توحید و توجه به عنایات پروردگار در ما ایجاد می‌کند، افزود: بهار اول برای ما دو برکت داشت، برکت اول این دگرگونی طبیعی در همه عرصه‌ها بود و برکت دومی که مردم این سامان و سرزمین از آن متنعم بوده و هستیم، زیارت پربرکت، رهنمودآفرین و سازنده رهبر حکیم و عظیم ما مقام معظم رهبری در این شهر و آستان مقدس است.

وی گفت: سه سال به خاطر تهاجم بیماری کرونا و نگرانی‌های پزشکی از این نعمت محروم بودیم که خوشبختانه امسال به عنایت خاصه امام هشتم (ع) که بلایا از این سرزمین براندازی شد، توفیق زیارت مقام معظم رهبری و این برکت عظیمی که هرساله در روز اول سال شامل حال مردم این سامان اعم از زائر و مجاور بود، شامل حال ما هست.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن دعوت از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برای استماع بیانات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: سه‌شنبه روز اول فروردین ساعت ۳ بعدازظهر شما عزیزان در پای رهنمودهای حکیمانه و سازنده مقام معظم رهبری که راهبرد یک ساله انقلاب و نظام را برای ما مشخص می‌کنند، خواهیم نشست و مسیر حرکتی ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی در این زمان پر فتنه و در موقعیتی که از نظر دنیا در سیاست جهانی دچار پیچیدگی هست، روشن می‌شود.

بهار عبادت برای رقم خوردن بهترین احوال

وی، بهار دوم را فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بهار عبادت، بهار قرآن و بهار دلدادگی به ذات مقدس حق عنوان و ابراز کرد: در این دو بهار، یک درخواست از ذات مقدس پروردگار را تکرار می‌کنیم و آن این است که در دعای سال تحویل به درگاه خدا عرضه می‌داریم «حول حالنا الی احسن الحال»، حال ما را به بهترین حال متحول کن و در طول ماه رمضان نیز در تعقیبات هر روزه نماز، عرضه می‌داریم «غیر سوءحالنا به حسن حالک»، خدایا بدحالی‌های ما را به حسن حال خودت عوض کن.

امام جمعه مشهد مقدس، با بیان این‌که «احسن‌الحال» در دنیای ما این است که دغدغه و مشکل نداشته باشیم، نگران نباشیم و طوری زندگی کنیم و اعمال انجام بدهیم که خدا از ما راضی باشد که البته خود ما نیز باید برای این احسن الحال حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز روی کره زمین به یک عنوان سیبل تمام تهاجمات، گردن‌کشی‌ها و جنایات دشمنان خدا قرار گرفتیم که به دلیل بندگی ما برای خدا است، هر که روی زمین دشمن خداست، می‌خواهد ما را براندازی کند، خدایا تو نصرت و کمک کن اما خودمان هم باید حرکت کنیم و قدم برداریم.

مسئولان برای بهبود معیشت مردم تلاش کنند

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به مسئولان اجرایی کشور، تصریح کرد: عزیزان مسئول در همه ابعاد مسئولیتی که دارند باید توجه داشته باشند که به تعبیر امیرالمؤمنین (ع)، مسئولیت کاسبی و شغل نیست، این امانت الهی است که باید با همه قدرت در همه توان و ظرفیت در عرصه مسئولیت، برای بندگان خدا بدوید و کار کنید.

وی ادامه داد: دشمنان خدا می‌خواهند ما هیچ چیز نداشته باشیم، شما آمدید مدیریت این جامعه و مسئولیت مردم را به عهده گرفتید پس باید تلاش کنید، در هر بعد از ابعاد مسئولیت که هستید باید بدوید و خسته نشوید، دشمنان خدا را طرد کنید، آنان را ناامید کنید تا مردم در رفاه بیشتر، با زندگی آرام و آبرومندانه‌تر و معیشت بیشتر و بهتر زندگی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مردم را نیز در ایجاد زندگی بهتر دارای نقش دانست و گفت: شما مردم نیز باید راه بیفتید، ما مردم نباید بنی‌اسرائیل بشویم، بنی‌اسرائیل به موسی گفتند «همه کار را تو انجام بده، ما همین‌جا نشستیم»، ما امت پیغمبر آخرالزمان هستیم، ما شیعه امیرالمؤمنین و وابسته به اهل بیت هستیم، آنان خودشان دویدند و ما نیز با هر وسیله، ابزار و جریانی که برای ما امکان‌پذیر هست باید به نظام، دولت و انقلاب کمک کنیم و دشمن را شکست دهیم.

با خدا باشیم، خدا با ما است

وی با بیان این‌که خدا به ما کمک کرده و ۴۳ سال است دشمن در مقابل ما بدبخت شده است، خاطرنشان کرد: پیغمبر فرمودند «شما برای خدا در جنگ با دشمن خدا وارد شوید، خدا به شما کمک می‌کند»، اگر برای خدا بودید، خدا برای شماست یعنی همه قدرت، عنایت و کرامات الهی به سراغ شما می‌آید و به شما کمک می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی، با اشاره به چهارشنبه آخر سال در مشهد، گفت: خوشبختانه نمادهای مراقبت، رعایت و تقوا از مردم این سامان به خوبی دیده می‌شود، در چهارشنبه آخر سال، مشهد از آرام‌ترین شهرهای کشور بود، هم از شما مردم موحد و هم از نیروهای انتظامی و امنیتی که با کمال مجاهدت و مراقبت در تطهیر سرزمین علی بن موسی‌الرضا از هر فسق و فسادی تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

لزوم فراهم آوردن شرایط برای زائران در ماه رمضان

وی در قالب یک تذکر خطاب به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، ابراز کرد: عنایت کنید تجاهر به فسق در ماه رمضان مقابل امام رضا (ع) صورت نگیرد، برادران و خواهران مسافری که می‌آیند، با همه نیازی که به مسائل غذایی، نهار و زندگی روزمره دارند، حرمت امام رضا را حفظ کنند و مقابل گنبد امام رضا (ع) تظاهر به روزه‌خواری نکنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که استاندار، فرماندار و نهادهای مسئول محل‌هایی را مخصوص مهمانان امام رضا (ع) فراهم کنند که مجبور به روزه‌خواری در ملأعام نشوند، خاطرنشان کرد: اگر مجبور شوید برای حفظ حرمت ماه رمضان که تظاهر به روزه‌خواری نشود، شام سنگین‌تری میل کنید، ارزش دارد زیرا همه شما چه کسی که روزه می‌گیرد و چه کسی که به خاطر عذر شرعی روزه می‌خورد، در ضیافت‌الله مهمان خدا هستید.

زیست عفیفانه در جامعه جاری شود

وی گفت: خواهران ما نیز زیست عفیفانه را در خیابان‌های شهر امام رضا (ع) رعایت کنند، اگر اینجا در مقابل امام هشتم (ع) آن هم در ماه مهمانی خدا دست به حرمت‌شکنی بزنند و زیست عفیفانه را انجام ندهند، مسئله تنها آخرت نیست بلکه در همین دنیا و زندگی به سیاه‌بختی دردناکی مبتلا خواهند شد.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: باید طوری رفتار شود که کشف حجاب و بی‌حجابی در اقلیتی قرار بگیرد که به این جامعه نسبت پیدا نکند، نه اینکه دستگاه‌های امنیتی و اجرایی بخواهند مسئله را با عملیات حکومتی حل کنند، با همت شما مردم این ارزش بلند و بالای اسلامی یعنی مسئله عفت و حجاب در این سرزمین جایگزین می‌شود و ریشه‌اش مثل نسل گذشته شما پابرجا می‌ماند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097944

مهمترین اخبار ایران و جهان: