نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 15:04

۳ رویداد فرهنگی و هنری نوروزی ویژه کودکان در مازندران برپا می شود

ساری- مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: سه رویداد فرهنگی، هنری و ادبی ویژه کودک و نوجوان ایام نوروز در استان برگزار می شود.

حامد فاضلی کبریا در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه به مناسبت نوروز ۱۴۰۲، سه رویداد فرهنگی، هنری و ادبی از سوی کانون پرورش فکری مازندران ویژه کودک و نوجوان برگزار می‌شود، افزود: نخستین جشنواره ادبی ونوشه ویژه شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان استان مازندران از سوی این کانون در سه بخش و برای سه گروه از مخاطبان نونهال، نونگاه و نوجوان کانونی و آزاد برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: این جشنواره در بخش‌های شعر، داستان و متن ادبی بوده و موضوع‌های این جشنواره: مادرم، میهن - تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم- مازندران، سرزمین مهر و موضوع آزاد تعیین شده است.

وی یادآور شد: ایجاد زمینه مناسب برای ارائه اثر و بروز استعداد ادبی دختران و پسران کودکان و نوجوان استان مازندران، پرورش نگاه و تقویت اندیشه برای توجه بیشتر به مسائل انسانی در قالب آثار ادبی، توجه به ظرفیت‌ها و ذخایر ادبی استان- توجه به مفاهیم مهمی چون مادر و میهن مازندران از اهداف این جشنواره است.

فاضلی کبریا تصریح کرد: پویش جمع‌آوری قصه‌ها و افسانه‌های شفاهی از دیگر طرح‌ها است و این پویش در راستای حفظ گنجینه‌های معنوی فرهنگ و ادب مازندران و جمع آوری قصه‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس هم‌زمان با ایام نوروز، کودکان ونوجوانان می‌توانند، در دید و بازدیدهای سال نو با تلفن همراه به ضبط صدای بزرگترها که روایتگر افسانه، قصه، ضرب‌المثل، خاطره و … هستند اقدام نماییند و در این پویش شرکت کنند واین برنامه با هدف، حفظ قصه‌های ارزشمند شفاهی و تبدیل آن به کتاب و انتقال آن به آیندگان انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران ادامه داد: مهرواره استانی هنرهای تجسمی «آیه نگار» از سوی واحد آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت مقام و جایگاه قرآن کریم و نقش آن در زندگی کودکان و نوجوانان به منظور فهم بیشتر سوره‌ها و درک صحیح آیات آن مهرواره استانی هنرهای تجسمی تحت عنوان «آیه نگار» برگزار می‌شود و این مهرواره به مناسبت ماه مبارک رمضان ویژه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شد و شرکت کنندگان می‌توانند با توجه به موضوعات مشخص شده با نگاهی نو آثاری خالق و با ایده‌های جدید ثبت کنند.

فاضلی کبریا افزود: موضوع این مهرواره شامل سوره یاسین، اسماً الله، قصه‌های قرآن، آیاتی از قرآن کریم که مفهوم ستایش خداوند احسان، نیکوکاری واحترام به والدین است و این مهرواره در قالب‌های اجرایی نقاشی، تصویرگری، سفالگری، صنایع دستی و خوشنویسی برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1099044

مهمترین اخبار ایران و جهان: