نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 14:48

ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش گیلان

رشت- مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه ۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش ایجاد شده است، گفت: تاکنون ۱,۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به این مددجویان اعطا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با گرامیداشت هفته کمیته امداد اظهار کرد: استان گیلان ۱۲۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد دارد که این تعداد برای استان حاصلخیزی چون گیلان غیر قابل پذیرش است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه ۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان ایجاد شده است، گفت: تاکنون ۱,۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به این مددجویان اعطا شده است.

اهرابی، بکارگیری راهبران شغلی در راستای پایدارسازی اشتغال و توانمندسازی مددجویان را یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد برشمرد و بیان کرد: تاکنون ۱۲۰ کارآفرین حقیقی و حقوقی به عنوان راهبر شغلی و ۱۰۰ جهادگر شغلی با این نهاد همکاری دارند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان از ساخت ۱۳۲۳ واحد مسکن محرومین در این استان خبر داد و اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با بنیاد مسکن منعقد شد، سهمیه ۱۳۲۳ واحد مسکن محرومین به استان اختصاص یافت که ۵۶۰ واحد تحویل و ۷۵۶ واحد در دست ساخت است.

اهرابی با بیان اینکه در بحث ودیعه مسکن حدود ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که ۶ میلیارد تومان بلاعوض بوده است، افزود: با توجه به مشکلات مختلف بخش اعظمی از احسان را در این مسیر بازاریان کمک کرده‌اند.

وی از کمک ۳۳ میلیارد تومانی گیلانی‌ها به کمیته امداد در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: پیش بینی می‌شود با مشارکت مردم و همچنین بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف استانی از جمله مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و تعامل و هم افزایی با مراکز دولتی و غیر دولتی و خیرین این مبلغ به ۳۷ میلیارد تومان افزایش یابد تا در آستانه سال نو شاهد شور همدلی در کمک به خانواده‌های نیازمند باشیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با تاکید بر اینکه این نهاد انقلابی در حوزه فرهنگی هم نقش آفرین بوده و نخبگان زیادی را تحویل جامعه داده است، تصریح کرد: خانواده‌های تحت پوشش ما امروز به عنوان پزشک، دندانپزشک، مهندس مشاغل پیراپزشکی و بازاری و مشاغل عالی رتبه در حال فعالیت بوده که امروز آنان کمک حال ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان زکات واجب ندارد هر آنچه که هست زکات مستحبی است، بیان کرد: ما هزار شورای زکات در هزار روستا راه اندازی کرده‌ایم که مبالغ دریافتی صرف همان روستاها می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1069888

مهمترین اخبار ایران و جهان: