نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 16:31

امنیت امروز جامعه مرهون خدمات سربازان گمنام امام زمان (عج) است

اردستان-امام جمعه اردستان گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) امروزه در جامعه خدمات بسیاری ارائه می‌دهند و امنیت امروزه جامعه مرهون خدمات آنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه امروز اردستان، اظهار داشت: در قرآن کریم آمده است که خداوند با چند گروه همراه است که از جمله آنها تقوا پیشه‌کنندگان و محسنین هستند، همچنین منشأ حق در ائمه بوده و حق همیشه با ایشان است.

وی با اشاره به ولادت حضرت مهدی و تولد ایشان در نیمه شعبان، افزود: روز ولادت این امام بزرگوار به دو مناسبت معروف است، روز مستضعفان جهان چراکه همه افراد به ویژه مستضعفان جهان امیدوار به ظهور هستند و دیگری نیز به نام روز سربازان گمنام امام زمان نامیده شده است.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: سربازان گمنام امام زمان امروزه در جامعه خدمات بسیاری ارائه می‌دهند، امنیت امروزه جامعه مرهون خدمات آنان است که ضمن مقابله با مفاسد سیاسی و اقتصادی در راستای امنیت در جامعه فعالیت می‌کنند.

دهشیری معرفت یافتن نسبت به امام زمان (عج) را از وظایف انسان‌ها دانست و تصریح کرد: معرفت به معنای شناخت است و توصیه شده که در عصر غیبت از خدا بخواهیم خودش را به ما بشناساند یعنی اینکه انسان‌ها باید خداشناس باشند.

وی بیان کرد: امشب یکی از بزرگ‌ترین شب‌های ماه شعبان و فردا نیز روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) است که این روز به نام روز جوان نامگذاری شده چرا که این حضرت ویژگی‌هایی از جمله رشادت و روحیه بزرگ‌منشی و وفادار بودن را در خود دارد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: همیشه باید یادآوری کنیم که ما دشمن داریم و فعالیت دشمنان نیز سمت و سوی خاصی ندارد و هر کجا که نقطه ضعف یا زمینه‌ای را فراهم ببیند وارد می‌شود.

دهشیری تاکید کرد: این افزایش یا کاهش قیمت دلار یک جنگ ارزی است که دشمنان در کشور را به راه‌انداخته اند همچنین در کنار آن دشمنان در یک جنگ تبلیغاتی با عنوان مسمومیت دانش آموزان دختر، می‌خواهند بر این آتش بدمند و بگویند که این کارها توسط خود نظام انجام می‌شود تا دختران از تحصیل باز بمانند.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی زمینه را برای رشد خانم‌ها فراهم کرده و اکنون تعداد دانشجویان دختر بیش از پسران است و آیا این نظام می‌خواهد که دختران تحصیل نکنند؟، تنها با هوشیاری و آگاهی می‌توان نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

امام جمعه اردستان بیان کرد: ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد بود و این نهادی است که کمک رسان به افراد نیازمند و ضعیف بوده است، همچنین روز احسان و نیکوکاری نیز در چهاردهم اسفند است و کمیته امداد در رسالت خود خوب درخشیده است.

دهشیری ضمن اشاره به ۱۵ اسفند و آغاز هفته منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: هجدهم اسفند نیز سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که جوانان را برلی انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری جذب می‌کنند و این روز را نیز گرامی می‌داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1070244

مهمترین اخبار ایران و جهان: