نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 11:48

سپاه در شرایط سخت در کنار مردم است

شهرکرد_فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: سپاه یک نهاد نظامی صرف نیست؛ بلکه یک نهاد فرهنگی اجتماعی و مردمی است که در شرایط سخت و مورد نیاز به داد مردم می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی محمد اکبری صبح یکشنبه در جمع مردم دهستان بیرگان اظهار کرد: آمده‌ایم تا مشکلات شما را بشنویم و بخشی از مطالبات شما را که قابل انتقال توسط بنده است به مسئولین منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه سپاه یک نهاد نظامی صرف نیست بیان داشت: سپاه یک نهاد فرهنگی اجتماعی و مردمی است که در شرایط سخت و مورد نیاز به داد مردم می‌رسد.

اکبری از آمادگی سپاه برای ورود صدها دستگاه ماشین آلات مورد نیاز برای رفع نیاز مردم در زمینه باز کردن جاده‌ها و معابر از برف خبر داد و افزود: حضور این ماشین آلات برای مدت محدود چندروزه است و تأمین تجهیزات مورد نیاز منطقه به خاطر شرایط جغرافیایی ضروری می‌باشد.

سردار اکبری، با اشاره به سابقه تاریخی ظلم ستیزی و استبداد ستیزی و مخالفت بختیاری‌ها و زاگرس نشینان با طاغوت، دلیل بسیاری از مشکلات را محرومیت‌های برجای مانده از گذشته دانست و گفت: باید بابت نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین نعمت بارش رحمت الهی شکرگزار باشیم.

وی، سبک زندگی ماشینی، کاهش بارندگی‌ها در سنوات قبل و حرکت خانواده‌ها به سمت تإمین نیازهای روزانه و به روز، را از دیگر دلایل مشکلات مردم منطقه در حال حاضر دانست و گفت: در دهه ۵۰ و ۶۰ هم بارش‌های سنگین باعث بسته شدن راه مردم در این منطقه به مدت ۶ ماه می‌شد؛ ولی در حال حاضر همدلی مسئولین استان بویژه استاندار و دولت برای حل مشکلات مردم منطقه کاملاً مشهود است.

وی خود را مطالبه‌گر برای برآورده کردن خواسته‌های مردم منطقه در زمینه‌های مختلف دانست و بر پیگیری حل مشکلاتی مانند بحث گاز بعضی از روستاها، مشکلات آب منطقه‌ای بیرگان و تأمین تجهیزات راهداری و … تاکید کرد.

سردار اکبری، با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه چند رودخانه بزرگ است، بهره‌مندی مردم استان از درآمد آن همچون استان‌های نفت خیز را مطالبه به حق دانست که در مجلس در حال پیگیری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044144

مهمترین اخبار ایران و جهان: