نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 18:46

طرح مدیریت اجتماعی پسماند در خلخال اجرا می‌شود

خلخال- فرماندار شهرستان خلخال گفت: طرح مدیریت اجتماعی پسماند در شهر خلخال اجرایی می‌شود تا شاهد ارزیابی نقاط ضعف و قوت این طرح در مراحل اجرایی باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد یحیی‌زاده عصر پنجشنبه در جریان بازدید از طرح‌های شهری خلخال اظهار کرد: بعد از سال‌ها انتظار و با رویکرد تفکیک زباله از مبدأ اعم از زباله‌های خشک و تر، با مشارکت شورا و شهرداری مدیریت اجتماعی پسماند در خلخال اجرایی می‌شود تا ما شاهد سر و سامان دادن به وضعیت پسماند شهری باشیم.

وی تصریح کرد: ۴۰ هزار نفر جمعیت شهرستان خلخال است که همکاران ما در مجموعه شهرداری تلاش می‌کنند تا خدمات با کیفیتی را به این شهروندان ارائه کنند که تولید ۴۰ تن زباله و تلاش برای بازیافت و عمل‌آوری آن در مسیر تولید کمپوست مورد توجه قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان خلخال گفت: مشارکت مردم در اجرای این طرح و تحویل زباله از درب منزل به صورت تفکیک شده می‌تواند بستر خوبی را در فرآوری زباله و بازیافت آن به وجود آورد که قطعاً در یک سیستم مناسب این کار هدف‌گذاری شده است.

یحیی‌زاده افزود: در اجرای این طرح قرار است ۷۰ تا ۸۰ درصد پسماند تولید شده توسط شهروندان خلخال در قالب مدیریت اجتماعی مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تولید کمپوست و استفاده بهینه از این طلای کثیف باشیم.

وی به ضرورت توسعه فضای سبز در کنار بازیافت زباله و توجه به عمران شهری اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و حضور گردشگران در خلخال، امیدواریم در هفته آینده زیباسازی، تنظیفات عمومی شهر و ارتقای سیمای شهری را برای حضور گردشگران شاهد باشیم تا با ایجاد جذابیت‌های بیشتر بتوانیم در فصل بهار از گردشگران پذیرایی کنیم.

فرماندار شهرستان خلخال از شورا و شهرداری خواست تا در ورودی‌های شهر نسبت به آزین‌بندی و زیباسازی فضای عمومی و همچنین راه‌اندازی المان‌های مناسب اقدام کنند تا در ورودی شهر بیشترین جذابیت و انگیزه‌بخشی را به مسافران و گردشگران شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083744

مهمترین اخبار ایران و جهان: