نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 16:04

اعتبارات در آموزش و پرورش افزایش یابد

بوشهر- نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت:اعتبارات در آموزش و پرورش افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در نشست مشترک ائمه جمعه و مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش استان بوشهر اظهار داشت: نقش آموزش‌وپرورش در پیشرفت، ساختار و آفرینش تمدن بسیار مهم است.

امام‌جمعه بوشهر گفت: اگر یک کشور، جایگاهی برای آموزش‌وپرورش نداشته باشد، دچار بی‌سوادی، جهالت و به دور از موازین اولیه علم و پیشرفت قرار می‌گیرد.

صفایی بوشهری ادامه داد: آموزش‌وپرورش مهم‌ترین وزارتخانه در یک نظام فرهنگی و کشور محسوب می‌شود و بدون آموزش‌وپرورش، آموزش عالی شکل نمی‌گیرد که نشان از نقش مهم این نهاد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: نظام رشد و پیشرفت در دو بخش علم و تربیت انسان‌های تراز از جهت فرهنگ و بصیرت برای آموزش‌وپرورش یک ضرورت است.

امام‌جمعه بوشهر بیان کرد: آموزش‌وپرورش در عرصه مفاد و عرصه مِتُدولوژی نیازمند تحول است تا توانمندی‌های لازم و شخصیت تراز الگوی ایرانی و اسلامی در یک جوان ایجاد شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و بصیرتی باید یک برنامه‌ریزی مؤثر شکل بگیرد، گفت: در حوزه‌های علمیه نیز نگاه آموزشی و پرورشی وجود دارد و این برنامه‌ها نقش مهمی دارند.

وی اضافه کرد: قریب به ۱۲۰ سال کمیته همکاری آموزش‌وپرورش و روحانیت در این استان وجود دارد و در بوشهر مدرسه سعادت، بزرگان حوزه آموزش و روحانیت ممتازی از دیرباز مشغول به فعالیت و علم‌اندوزی بوده‌اند که نشان از قدمت بالای این خطه است.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به اینکه در بخش تحصیل ما نه‌تنها استان بوشهر را مدیریت می‌کردیم، گفت: با همت شیخ عبدالکریم و محمدحسین سعادت، مدارس استان فارس و عراق نیز فعال نمودند و مدیریتشان را بر عهده داشتند که این نیز نشان دهنده اهمیت این استان است لذا باید به این داشته‌ها توجه کرد.

امام‌جمعه بوشهر تصریح کرد: ما در تألیف کتب آموزشی که قبل از تأسیس مدرسه سعادت نگارش شده است پیشتاز بوده‌ایم که این کتاب‌ها بعداً برای دیگر استان‌ها و کشورهای خارجی به‌عنوان یک منبع مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: ما امروز میراث دار گنجینه‌های مهمی از گذشتگان هستیم که محصول همکاری آموزش‌وپرورش و روحانیت است.

وی بیان کرد: آموزش‌وپرورش باید با توجه به جمعیت زیادی که دارد با حفظ اصول متحول شود.

امام‌جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش در حوزه دانشی، تربیتی و بصیرتی، متناسب با زمان خود باید به دنبال تحول جدی باشد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در بخش پرورشی و فرهنگی باید فراتر از آموزش‌وپرورش باشد تا شاهد موفقیت باشیم و اما متأسفانه برخی دولت‌ها معاونت پرورشی را حذف کردند.

امام‌جمعه بوشهر افزود: دشمن به شدت بر روی دانش‌آموزان ما کار می‌کند تا دانش‌آموز را در حوزه آموزشی و شخصیتی ضعیف کند، لذا باید هوشیار باشیم.

صفایی بوشهری تأکید کرد: دشمن ۴۴ سال برنامه‌های متعددی برای آسیب به آموزش‌وپرورش را عملیاتی نموده، اما موفق به پیروزی نشده است.

وی بیان کرد: استان بوشهر همواره تولید فکر و برنامه کرده است و ما می‌توانیم برای آموزش‌وپرورش ایران تأثیرگذار باشیم.

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز آموزش‌وپرورش حقیقی کار کردن است، عنوان کرد: اگر در غیر این صورت باشد تمدن و هویت ما از بین می‌رود.

صفای بوشهری اظهار کرد: دشمن بر روی تخریب آموزش‌وپرورش، کادر آموزشی، مدیران و دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده است و به‌طور ویژه آمده است تا دانش‌آموز ما را از نظام بگیرد. این تهاجم جهان استکبار کار جهادی می‌خواهد و خط مقدم مبارزه آموزش‌وپرورش است.

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه اعتبارات همواره از حجم فعالیت‌های آموزش‌وپرورش کم بوده است، تصریح کرد: اگر اعتبارات در آموزش‌وپرورش بیشتر شود، کار یقیناً بهتر صورت می‌گیرد و برای اخذ اعتبارات باید با جدیت تلاش کرد.

صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش بوشهر همواره در کشور برتر بوده و برای حفظ این جایگاه باید تلاش مضاعف کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1074688

مهمترین اخبار ایران و جهان: