نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 17:28

پرداخت ۱۸۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به نیازمندان سربیشه

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سربیشه از پرداخت ۱۸۱ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی در قالب ۲۵۸ طرح از ابتدای امسال خبر داد.

مهدی خادمی، رئیس کمیته امداد سربیشه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهارداشت: امسال تسهیلات اشتغال به ۲۵۸ طرح به مبلغ ۱۸۱ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال داده شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سربیشه از دیگر برنامه‌های اجرا شده در حوزه اشتغال را آموزش کسب و کار به تعداد۱۶۵ نفر با هزینه کرد ۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال و همچنین کاریابی برای ۲۷ نفر بیان کرد.

خادمی تعداد کل مددجویان مورد حمایت شهرستان را یک هزار و ۹۸۴ خانوار و ۵ هزار و ۷۲۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد  ۷۱۲ زن سرپرست خانوار و  یک هزار و ۱۸۸ خانوار سالمند هستند.

وی با اشاره به پرداخت ۴۸۰ میلیون ریال بابت اجاره ۴۱ مستاجر و توزیع ۵۵۶ مورد لوازم ضروری منزل به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزود: در این مدت توزیع۹۹ سری جهیزیه به نوعروسان به مبلغ ۲۱ میلیارد ریال و پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال ۶۳ نفر به مبلغ یک‌میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال و پرداخت کمک هزینه فرانشیز و هزینه‌های درمان مددجویان ۶۲۰ نفر به مبلغ ۳ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه  بر این به ۷۸ نفر در قالب کمک هزینه به مادران باردار و شیرده به مبلغ ۵۱۱ میلیون ریال، کمک به رفع سوء تغذیه کودکان ۲۳۲ نفر به ارزش یک میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال و در قالب بیمه روستائیان و عشایر بالغ بر ۶۷۹ میلیون ریال کمک شده‌ است.

رئیس کمیته امداد سربیشه به عملیات اجرایی ۶۲ واحد مسکونی با کمک ۲۷ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: کمک به گازکشی منزل مددجویان ۱۲۴ مورد به مبلغ ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و تعمیر مسکن ۱۶ مورد به مبلغ یک میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی در حوزه مشارکت های مردمی، کل درآمد مردمی نقد و غیر نقد ۶۹ میلیارد ریال بوده و میزان کمک های مردمی در قالب  صدقات در شهرستان ۳ میلیارد ریال و زکوات و کفارات ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده است.
به گفته وی در طرح اکرام ایتام و محسنین ۲۲ میلیارد ریال و در ۳ مرکز نیکوکاری شهرستان هم ۳۴ میلیارد ریال از طرف خیرین و نیکوکاران به محرومین شهرستان کمک شده است.

وی با اشاره به حمایت از ۱۵۴ ایتام و ۳۰۷ فرزندان محسنین افزود: تعداد حامیان یک هزار و ۱۵۰ نفر می باشد.

رئیس کمیته امداد سربیشه با اشاره به حمایت از یک هزار و ۱۳۲  دانش آموز و ۴۱ دانشجو و طلبه اظهار کرد: مبلغ ۲ میلیارد و ۸۲۱ میلیون ریال در قالب کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و به دانشجویان و طلاب ۳۸۸ میلیون ریال بوده است و در مجمتع خوابگاهی هم به ۷۰ دانش آموز به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می گردد. 

خادمی با اشاره به پرداخت ۳۳ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال برای ۲۷۶ مورد توسط صندوق قرض الحسنه امداد ولایت افزود: از این تعداد ۸۵ مورد تسهیلات حمایتی به مبلغ ۵ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال، ۴۳ مورد تسهیلات اشتغال به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، ۱۲۸ مورد تسهیلات مسکن به مبلغ ۱۲ میلیارد و  ۷۵۰میلیون ریال، تسهیلات درمانی ۵ مورد به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال،تسهیلات ودیعه مسکن یک مورد ۲۵۰ میلیون ریال، تسهیلات  فرهنگی ۱۴ مورد یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1052944

مهمترین اخبار ایران و جهان: