نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 14:28

شهروند روس در لهستان به جاسوسی متهم شد

دادستان‌های لهستانی یک شهروند روسی مقیم این کشور را به جاسوسی برای مسکو طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ متهم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تنش‌های غرب و روسیه بر سر جنگ اوکراین ادامه دارد، یک شهروند روس در لهستان به جاسوسی متهم شده است.

منابع رسانه‌ای از ورشو خبر دادند، دادستان‌های لهستانی یک تبعه روسیه را که برای سالیان متمادی در لهستان زندگی و تجارت می‌کرده است، به جاسوسی متهم کردند.

بنا بر ادعای مقام‌های قضایی این کشور عضو ناتو، این شهروند روس طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ (زمان دستگیری او توسط نیروهای امینتی) مشغول جاسوسی برای روسیه بوده است.

بنا بر اعلام داستانی لهستان، این مرد روس اطلاعاتی را درباره آمادگی نیروهای مسلح لهستان و همچنین نظامیان ناتو جمع آوری کرده و به سازمان‌های اطلاعاتی روسیه تحویل داده است.

گفته شده که این شهروند روس برای سالیان متمادی و قانونا در لهستان اقامت داشته و یک شرکت تجاری فعال در زمینه ساخت و ساز راه انداخته بود که با ارتش لهستان هم قراردادهایی بسته بود.

مقام‌های روسیه هنوز به اعلام جرم دادستان‌های لهستانی علیه این شهروند روس که نام او هنوز رسانه‌ای نشده است، نشان نداده‌اند.

روابط لهستان و روسیه که دارای مرز مشترک هم هستند، روابطی سرد بوده و این روابط به دنبال جنگ اوکراین، به شدت متشنج و پر تنش شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1052588

مهمترین اخبار ایران و جهان: