نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 20:46

شهرداری به‌ دنبال افزایش هزار میلیارد تومانی بودجه آسفالت ریزی

شهردار تهران گفت: شهرداری تهران به دنبال این است تا مبلغ بودجه آسفالت را در بستر مجوز افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی تبصره ۲۰ لایحه بودجه تحت عنوان اجازه استفاده از منابع مازاد بر بودجه مصوب در دستور کار یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این تبصره علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: تمامی بزرگراه‌های تهران در طرح جامع ثبت است و همچنین براساس مصوبه بهمن ۹۸ یازده خط ریلی مترو مصوب شده است.

وی ادامه داد: محل اشکال اکنون ۱۱ خط مترو نیست بلکه حمل و نقل پاک، پیاده راه‌ها، حمل و نقل پاک و اتوبوسرانی جز اشکالات است و برهمین اساس برای مترو نیازمند مصوبه نیستیم.

شهردار تهران گفت: بسته جامع منوط به ارائه بسته جامع است و استانداری باید بسته جامع را به شورای عالی تحویل دهد و جز مترو و بزرگراه‌ها نیازمند ارائه بسته در شورای عالی هستیم

زاکانی درباره اصلاح تقاطعی گفت: این کار توسط معاونت فنی و عمرانی در حال انجام است و ۹۸ تقاطع ما نیز نیازمند مصوبه نیست.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ مجموعه ورزشی در تهران وجود دارد گفت: اگر به این مجموعه‌ها رسیدگی نشود ۷۰ درصد آنها از رده خارج می‌شود و هزاران میلیارد شهرداری نیازمند اعتبار حداقلی است و پیشنهاد من تخصیص یک همتی برای مجموعه‌های ورزشی بانوان است.

شهردار تهران با بیان اینکه سال گذشته ۵۴۰ هزار تن آسفالت ریختم گفت: امسال تا به امروز بیش از ۷۰۰ هزار تن آسفالت ریخته شده است و به دنبال این هستیم تا برای سال آینده این میزان آسفالت به هزار و ۵۰۰ تن برسد.

زاکانی گفت: اگر بودجه امسال مدنظر قرار گیرد نمی‌توانیم حتی به اندازه سال جاری آسفالت‌ریزی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران به دنبال مجوز ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و یک مجوز هزار میلیارد تومانی برای بخش فرهنگی و اجتماعی است و بر این اساس ۱۶ هزار میلیارد تومان بودجه تبصره ۲۰ مبلغ به ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

شهردار تهران با اشاره به بودجه گفت: شهرداری تهران به دنبال این است تا مبلغ بودجه آسفالت را در بستر مجوز افزایش دهد.

در ادامه با رأی اکثریت اعضای شورای شهر تهران بودجه فرهنگی و اجتماعی به مبلغ هزار میلیارد تومان و بودجه آسفالت به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان تصویب شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1059600

مهمترین اخبار ایران و جهان: