نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 09:43

اختصاصی|طرح ترافیک پشت چراغ قرمز!/ اجرای طرح ترافیک مقطعی شد

مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان با اشاره به اینکه کلیات اجرای طرح ترافیکی هسته مرکزی شهر متوقف شد، گفت: از این پس طرح به صورت جزئی و مقطعی و موردی، بنا به صلاحدید پلیس راهور اجرایی خواهد شد.

محمد گلشنی، مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اجرای طرح ترافیکی هسته مرکزی شهر در شورای ترافیک تصمیم‌گیری شده بود.

مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان با اشاره به اینکه برای مدیریت حجم ترافیک روزهای پایانی سال اجرای این طرح مصوب شده بود، اضافه کرد: در نهایت قرار شد که پلیس راهور با تمهیدات ویژه اجرای آن را با اطلاع رسانی کامل آغاز کند.

وی گفت: متاسفانه اجرای این طرح به صورت ضربتی و بدون تبلیغات قبلی از روز شنبه آغاز شد که موجب اعتراض کسبه و بازاریان به آن شد.

گلشنی با اشاره به اینکه اجرای این طرح قرار بود در ساعات محدودی از روز انجام شود، اضافه کرد: با توجه به اعتراض بازاریان و جلسه‌ای عصر روز یکشنبه در شورای ترافیک به صورت فوق العاده برگزار و طرح مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان با بیان اینکه قرار شد طرح به این شکل فعلی متوقف و به صورت کلی اجرایی نشود، اضافه کرد: طبق تصمیم قرار شد که پلیس راهور بر اساس اختیاراتی که دارد؛ به صورت مقطعی و موردی طرح را اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه از این پس طرح به صورت جزئی،مقطعی و موردی بنا به صلاحدید پلیس راهور اجرایی خواهد شد، گفت: کلیات طرح تغییر پیدا کرد و پلیس راهور بسته به زمان و مکان این طرح را در برخی از نقاط شهر اجرایی خواهد کرد.

گلشنی با اشاره به اینکه از این پس تمرکز پلیس راهور بیشتر به چراغ قرمز و مسیرها خواهد بود، اضافه کرد: همچنین شهرداری نیز قول داده که بر ناوگان عمومی و حمل و نقل بیشتر نظارت کند تا در پایان سال ترافیکی که شهروندان را کلافه کرده، حل شود.

مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان با اشاره به اینکه طرح مطالعه هسته مرکزی شهر در حال انجام است، اضافه کرد: در ارتباط با برخی حفاری‌ها نیز شهرداری با مساعد شدن هوا اقدام به تسطیح خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه شهرداری در ارتباط با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: شهرداری 36 دستگاه مینی بوس خریداری کرده ولی به دستمان نرسیده است، اما آنچه مسلم است، فعالیت مینی بوس‌ها در هسته مرکزی شهر بیشتر کاربردی خواهد بود.

گلشنی با اشاره به اینکه سه طرح ترافیکی نیز توسط مشاور در حال بررسی است که امیدواریم در سال آتی به نتیجه برسد، گفت: متاسفانه در طی سنوات گذشته طرح‌های بلند مدت ترافیکی هیچ وقت انجام شده و بیشتر کارها مقطعی بوده، هر چند این طرح‌ها به دنبال حل مشکل بوده است، اما قصد و غرضی نداریم و به دنبال حل مشکلات شهروندان هستیم.

مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان با اشاره به اینکه  متاسفانه شرایط اجتماعی ایجاب کرده است که از یکی سری طرح ها کوتاه بیاییم، اضافه کرد: امیدواریم در سال آتی با اجرای طرح‌های ترافیکی شاهد حل گره‌های ترافیکی شهر باشیم.

وی در ارتباط با طرح ارائه شده از سوی مشاور برای خارج کردن مطب پزشکان از هسته مرکزی شهر گفت: ما به دنبال ایجاد یک شهرک سلامت در شهر هستیم تا پزشکان به جایی انتقال پیدا کنند که دسترسی به آن راحت‌تر باشد.

گلشنی با اشاره به پلاک گذاری حداقل 50 خودرو در طول یک روز گفت: همین امر موجب افزایش ترافیک می‌شود، البته یکی از برنامه‌های استان تمرکززدایی از مرکز شهر و ایجاد مراکز خرید و میوه و تره بار خارج از هسته مرکزی شهر است که امیدواریم با همکاری شهرداری و جهاد کشاورزی یک سری اتفاقات در این حوزه رخ دهد.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1060244

مهمترین اخبار ایران و جهان: