نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 15:15

بازگشت ۱۳۰ معتاد به چرخه کسب و کار در اردبیل

اردبیل-مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۱۳۰ معتاد ترک اعتیاد کرده در استان اردبیل با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به چرخه کسب و کار بازگشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی پیش از ظهر شنبه در کارگاه توانمندسازی مدیران و مسئولان سازمان‌های مردم نهاد اردبیل اظهار کرد: ۱۳۰ معتاد ترک اعتیاد کرده در استان اردبیل با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به چرخه کسب و کار بازگشتند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان گفت: ۶ واحد انجمن ترک اعتیاد و چهار انجمن کاهش آسیب اعتیاد نیز به توان خواهان خدمات ارائه می‌کنند و همچنین ۱۰ مرکز سرپایی، ۲ مرکز جامع درمان، بهبودی و بازتوانی ،۲ مرکز درمان مدار و هشت کمپ ترک اعتیاد در استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از برگزاری کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با هدف پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور خبر داد و گفت: هدف از اجرای این برنامه پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور، اطلاع رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد است که اجرای این برنامه تا ۱۵ اسفند ماه ادامه دارد.

رضایی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در پیشگیری اولیه از اعتیاد توسط شرکای اجتماعی سازمان و سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: اجرای ۹ طرح پازک در استان و برگزاری ۲۶ طرح کیان در سطح شهر و روستا از جمله برنامه‌های اجرا شده در استان توسط این نهادها است.

اکبر منتظر، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز در این کارگاه بر توسعه اقدامات پیشگیرانه، آگاه‌سازی اجتماعی گسترده و اعمال حمایت‌های لازم از افراد مبتلا به اعتیاد در استان تاکید کرد و افزود: متأسفانه برخی افراد با آگاهی به سمت مواد مخدر می‌روند و بازیابی و ترمیم افکار آن‌ها بسیار سخت و زمان بر است و باید تکنیک‌ها، دانش، روش‌ها و تاکتیک‌های جدید جایگزین برنامه قبلی شود تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1056344

مهمترین اخبار ایران و جهان: