نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 13:46

بیش از 21 هزار پرونده در پزشکی قانونی ایلام تشکیل شده است

مدیر کل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: در ده ماهه سال جاری، ۲۱ هزار ۵۸۲ پرونده در اداره کل پزشکی قانونی ایلام تشکیل شده است.

مهرشاد طهماسبی مدیرکل پزشکی قانونی ایلام روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این که حدود ۹٠٠ پزشک قانونی در ادارات کل پزشکی قانونی سراسر کشور وجود دارد گفت: در حال حاضر جذب و نگهداری این پزشکان به سبب سختی کار، شرایط روحی و روانی و پایین بودن حقوق و مزایای بسیار سخت است.

وی افزود: در سال جاری  بودجه هزینه های پزشکی قانونی استان به مختصر افزایش یافته که این میزان پاسخگوی خرید تجهیزات نمی باشد و نیازمند توجه ویژه مسوولان ارشد استان و کشوری است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: تعداد پزشکان شاغل در اداره کل پزشکی قانونی ایلام ۱۲ نفر می باشد که از این تعداد سه پزشک متخصص است.

طهماسبی گفت: در حال حاضر تنها مرکز پزشکی قانونی شهر ایلام ملکی و  ۷ اداره پزشکی قانونی شهرستان های استان امانی و استیجاری هستند.

وی ادامه داد: در ده ماهه سال جاری،  ۲۱ هزار ۵۸۲ پرونده در اداره کل پزشکی قانونی ایلام تشکیل شده که از این میران ۲ هزار و ۹۲٠ پرونده مربوطه به ضرب و جرح ناشی از تصادف و ۲ هزار و ۶٠۴ مورد نیز مربوط به نزاع است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۸ نفر فوتی ناشی از مسمویت با گاز مونوکسید کربن در اداره کل پزشکی قانونی ثبت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۴ مورد فوتی ناشی از تصادفات درون شهری و ۱۳۳ مورد تصادفات برون شهری ثبت شده که این میران نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۳۹ درصد افزایش یافته است.

طهماسبی گفت: همچنین در این مدت ۷۱۶ پرونده معاینات روان پزشکی در اداره کل پزشکی قانونی استان تشکیل و رسیدگی شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: پرونده های تشکیل شده در حوزه حوادث کار در ده ماهه سال جاری را  ۲۱۹ پرونده عنوان کرد و گفت: در این بخش ۲٠ درصد نسبت به مدت مشابه، سال گذشته کاهش ثبت شده است.

طهماسبی گفت: همچنین ۶۰ پرونده سقط جنین در ده ماهه سال جاری در اداره کل پزشکی قانونی ایلام تشکیل و ثبت شده است.

وی ادامه داد: در اربعین سال جاری جسد ۷٠ زائر در اداره کل پزشکی قانونی ایلام معاینه و جواز دفن آنان صادر شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: هم اکنون معاینات اجساد در دو شهرستان دره شهر و دهلران انجام می شود. 

طهماسبی گفت: سیاست سازمان پزشکی قانونی کاهش تشکیل پرونده کمیسیون پزشکی بوده و متقابلا تشکیل کمیته تحصصی در راس برنامه های این سازمان قرار گرفته است.

وی در خصوص تشکیل پرونده کمیسیون پزشکی نیز ادامه داد: در این راستا ۶۸ پرونده در سال جاری تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام در ده ماهه سال جاری ۷ هزار ۱۹٠ آزمایش در آزمایشگاه تشخیصی پزشکی قانونی انجام گرفته که این میران نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۲۸ درصد افزایش یافته است.

طهماسبی گفت: در بحث معاینات اجساد در این بازه زمانی ۴۴۴ پرونده تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۱۳.۶ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۳ درصد فعالیت های پزشکی قانونی مربوط به معاینات بالینی است، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۱۳ هزار ۸۸٠ پرونده معاینات بالینی تشکیل که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1050488

مهمترین اخبار ایران و جهان: