نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 15:25

ایستگاه‌های صلواتی افطاری ساده در دماوند برپا شود

امام جمعه دماوند با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی افطاری ساده در دماوند برپا شود، گفت: در ماه مبارک رمضان همه شهرها و روستاهای ما باید رنگ و بوی روزه‌داری و قرائت قرآن داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به اینکه تقارن  بهار قرآن(ماه رمضان) با بهار طبیعت(عید نوروز) مصداق نور علی نور است، اظهار کرد: پیشاپیش  حلول ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید نوروز را هم تبریک عرض می کنم.

وی افزود: هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه مبارک رمضان و بهار مردم امام زمان (عج) و بیداری شب برای عبادت بهار دوستان خدا است؛ در ماه مبارک رمضان همه شهرها و روستاهای ما باید رنگ و بوی روزه‌داری و قرائت قرآن داشته باشند.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه چه خوب است که دید و بازدیدهای نوروزی و صله رحم بعد از افطار و همراه با قرائت دعا باشد، گفت: باید افطاری ساده را ترویج کنیم؛ افطار دادن ثواب های بسیار زیادی دارد و نباید با تجمل‌گرایی و اسراف از این سنت حسنه جا بمانیم.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و گروه‌های جهادی و موکب‌داران تقاضا داریم، با همکاری مساجد افطار ساده برای مراجعین و مسافرین در قالب ایستگاه صلواتی فراهم کنند؛ رستوران‌ها می‌توانند با اخذ مجوز و رعایت مقررات تعیین شده در ایام نوروز به مسافرینی که روزه ندارند در محیط پوشیده که تظاهر به روزه‌خواری نشود، خدمات خود را ارائه کنند.

وی بیان کرد: هیچ کس در ماه مبارک رمضان اجازه روزه خواری علنی ندارد و در صورت گزارش یا مشاهده اقدام قانونی انجام خواهد شد؛ از اداره میراث فرهنگی و گردشگری و فعالان فرهنگی تقاضا داریم محافل قرآنی و معنوی را در محیط‌های تجمع مسافرین و گردشگران نوروزی گسترش دهند.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر با زبان نرم و اخلاق نیکو بر همه ما واجب است و باید در ماه مبارک رمضان به این واجب الهی توجه بیشتری داشته باشیم؛ تجاهر و تظاهر به روزه‌خواری در ملا عام و هتک حرمت ماه مبارک رمضان پذیرفته نیست و از ناهیان از منکر در این موضوع حمایت می‌کنیم.

فتاح‌دماوندی اضافه کرد: برای اینکه حالمان بهتر شود باید برنامه داشته باشیم، مراقب خودمان باشیم و از خود حسابرسی و خود را ارزیابی کنیم؛ در ماه مبارک رمضان و عید نوروز، فقرا و مستمندان را فراموش نکنیم .پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و بزرگترها را فراموش نکنیم. 

پایان پیام/67015/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1097688

مهمترین اخبار ایران و جهان: