نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 14:36

ارتقای گردشگری زنجان نیاز به توجه همه جانبه دارد/ غیبت مدیران در جلسه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: برای افزایش سهم استان از گردشگری و ارتقای جایگاه آن باید به همه امور از جمله برنامه‌ریزی توجه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید صفوی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان به عدم حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسه اشاره و اظهار کرد: اگر فکر می‌کنیم وضعیت گردشگری استان خوب نیست، دلیل آن از وضعیت جلسه مشخص است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تاکید کرد: برای افزایش سهم استان از گردشگری و ارتقای جایگاه آن باید به همه امور از جمله برنامه‌ریزی توجه شود.

در این جلسه نمایندگان فرمانداران شهرستان‌ها به نمایندگی از فرمانداران گزارشی از اقدامات انجام شده در آستانه ورود به سال جدید را ارائه کردند که در این راستا نماینده فرماندار زنجان از آماده شدن 300 تخت در آموزش و پرورش و 700 تخت در مجموع شهرستان برای ایام نوروز خبر داد.

همچنین نمایندگان کمیته‌های 10 گانه هم گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه دادند که در این گزارش‌ها ضمن تاکید بر تعامل بین دستگاه‌ها بر لزوم رسیدگی سریع به پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات به دلیل تاثیرگذاری روانی آن بر مسافران تاکید شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان به برگزاری مانور در این معاونت اشاره و تصریح کرد: اورژانس 115 هم آماده ورود به ایام پیک سفرهای نوروزی است.

مشهود تقلی‌لو از آماده شده 63 پایگاه شهری و روستایی برای ایام نوروز خبر داد و گفت: اورژانس هوایی، اتوبوس آمبولانس و موتورلانس‌های فعال در استان هم در این ایام آماده خواهند بود.

وی به استقرار آمبولانس‌ها در کنار جاده در راستای آرامش‌بخشی اشاره و تاکید کرد: با توجه به اینکه انتقال جسد از وظایف آمبولانس نیست، محول کردن این ماموریت به آمبولانس‌ها، این نیروها را از انجام وظایف اصلی بازمی‌دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان به دپوی دارو بیش از نیاز پیش‌بینی شده برای ایام نوروز اشاره کرد و گفت: با تلاش انجام شده 20 درصد بیش از نیاز استان دارو ذخیره‌سازی شده است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان هم در این جلسه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای اشاره کرد و افزود: در این راستا چندین پویش اجرا خواهد شد.

محمدرضا مدقالچی بر بهسازی محورهای مواصلاتی تاکید کرد و گفت: در این راستا لگه‌گیری آسفالت جاده‌ها و همچنین شستشوی جداول و علایم راهنمایی و رانندگی هم آغاز شده است..

همچنین رئیس سازمان صمت استان در این جلسه به فعال شدن کمیته تنظیم بازار برای کالاهای اساسی در آستانه سال جدید اشاره کرد و افزود: در این راستا نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با 300 غرفه در حال برگزاری است.

مجید گلشنی با بیان اینکه نظارت بر بازار از اواخر بهمن آغاز شده است، ادامه داد: فعال شدن گشت‌های نظارتی و همچنین سامانه 124 از دیگر اقدامات انجام شده برای کنترل بازار است.

نماینده نیروی انتظامی هم در این جلسه با بیان اینکه قبل از ایام کرونا 20 دستگاه خودرو در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌گرفت تا کنترل جاده‌ها تسهیل شود، افزود: این نیرو آماده فراهم کردن همه بسترهای لازم برای سفر امن مسافران ایام نوروز است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هم در این جلسه با بیان اینکه متولی برخی از سوانح در قانون مشخص نشده است، ادامه داد: این مهم مربوط به نوروز نیست بلکه در همه ایام سال چنین عمل می‌شود.

قاسم موسوی اعلام عمومی و آگاهی بخشی به مردم را در صدور هشدارهای جوی ضرورت دانست و ادامه داد: این اعلام و تکرار آن مردم را هشیار خواهد کرد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1076788

مهمترین اخبار ایران و جهان: