نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 22:41

راه‌اندازی موزه قرآنی در استان بوشهر یک نیاز اساسی است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: راه‌اندازی موزه قرآنی در استان بوشهر یک نیاز اساسی است چراکه در این استان بزرگان عرصه قرآن و آثار مهمی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری دوشنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تاکید بر تشکیل کارگروه تخصصی قرآنی برای ترویج فرهنگ قرآنی اظهار داشت باید برنامه مختلفی در طول سال به‌صورت ثابت و متغیر بر اساس شرایط برگزار شود و اثرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با الگو برشمردن جایگاه قرآن در استان را الگو افزود: با تعیین روز قرآنی در بوشهر طرح‌های مختلفی در این عرصه اجرا شد و مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وجود ۲ دهکده قرآنی در استان بوشهر

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به احیا تاریخ قرآن استان گفت: با تلاش محققان قرآنی، اصحاب قرآن، اکنون از ۱۰ دهکده قرآنی کشور ۲ دهکده آن در استان بوشهر قرار دارد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این استان به‌عنوان الگو در فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شود گفت: باید فرهنگ قرآنی به شریان‌ها و پیکره استان تزریق شود.

وی اضافه کرد: قرار گرفتن تمام مؤسسات و تشکل‌های قرآنی تحت پوشش شورای فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی ضروری است و باید بر اساس سند و نقشه قرآنی تدوین شده فعالیت قرآنی برگزار شود.

صفایی بوشهری با تاکید بر پژوهش قرآنی در استان تصریح کرد: پژوهش قرآنی در استان بوشهر نیاز به یک تحول راهبردی دارد.

اجرای برنامه‌های غنی در روز قرآنی بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: روز قرآنی بوشهر باید برنامه‌های غنی برگزار شود و این برنامه‌ها باید به‌صورتی برگزار شود تا در سطح ملی و بین‌المللی بدرخشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به ایجاد مجتمع بزرگ قرآنی بوشهر افزود: باید کارهای زیرساختی که ماندگار باشد اجرا می‌شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: راه‌اندازی موزه قرآنی در استان بوشهر یک نیاز اساسی است چراکه در این استان بزرگان عرصه قرآن و آثار مهمی وجود دارد و در ایجاد موزه قرآنی برای سال ۱۴۰۲ باید اعتبارات لازم لحاظ شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077888

مهمترین اخبار ایران و جهان: