نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 01:15

این طلبه با نماز جماعت یک روستا را متحد و همدل کرد+عکس

حجت‌الاسلام زرگری امام روستای پرجمعیت اسلام آباد استان کرمان است که با تأسیس هیأت‌های مجزایی ویژه بانوان، نوجوانان و خانواده‌ها، توانسته اقشار مختلف را پای کار بیاورد و به کمک آنان خدمات متنوعی را به اهالی این روستا ارائه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسین زرگری امام روستای پرجمعیت و پهناور اسلام‌آباد شهر رفسنجان از توابع استان کرمان است و در این روستا اقدامات بسیار خوبی تاکنون انجام داده است. تأسیس مرکز نیکوکاری کریم اهل بیت علیه‌السلام یکی از این اقدامات است. از این طریق چند گروه در روستا فعال شده‌اند و با شناسایی خیرین، بسته‌های معیشتی را تأمین و بین نیازمندان توزیع می‌کنند. او در این باره می‌گوید: «در هر محله روستا بیش از ۴ گروه پنج نفره ایجاد شده است که بسته‌های غذایی را خریداری کرده و بین نیازمندان به صورت نوبتی توزیع می‌کنند.»

برگزاری دوره آموزش سواد رسانه با حضور رئیس پلیس فتا

راه اندازی صفحه در فضای مجازی برای آشنایی مردم با سیره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهاد و همچنین نشر معارف اسلامی از طریق این بستر، از جمله برنامه‌های رسانه‌ای این امام محله است که ۳۵ هزار نفر مخاطب و دنبال کننده دارد. او می‌گوید: «بانوان و مادران بیشترین تأثیر را در خانواده‌ها دارند از این‌رو دوره آموزش سواد رسانه با دعوت از رئیس پلیس فتا برگزار شد تا این افراد بیش از پیش با آسیب‌ها و چالش‌های فضای مجازی آشنا شوند.»

راه‌اندازی هیأت برای بانوان با رویکرد ارائه مشاوره

او هیأتی ویژه بانوان تأسیس کرده است که در آن برنامه‌های متنوعی برای ترغیب و تشویق به فرزندآوری و تربیت فرزند و مشاوره برگزار می‌شود. اساتید مجربی به صورت رایگان، افراد مشاوره می‌دهد و همچنین جلسات آموزشی مختلفی در این راستا ارائه شده است.

هیأت نوجوانان و خانوادگی

علاوه بر آن هیأتی نیز برای نوجوانان روستا با عنوان هیأت حضرت قاسم(ع) تأسیس کرد که به صورت هفتگی با گردآوری نوجوانان توانسته‌اند اثر معنوی و مثبتی را بر این قشر داشته باشند. هیأتی خانوادگی روستا هم دو روز در هفته دایر است که افزون بر اجرای برنامه‌های فرهنگی، نیازمندان و محرومین روستا نیز به این بهانه شناسایی شده و از آن‌ها دستگیری می‌شود‌.

برپایی نماز جماعت متحد برای همدلی اهالی روستا

حجت‌الاسلام زرگری که خود مسئول فرهنگی پایگاه بسیج روستا است، نسبت به فعالیت‌های بسیج اهتمام ویژه‌ای دارد و با کمک نوجوانان و جوانان محله توانسته‌اند در زمینه تأمین امنیت روستا نقش آفرین باشند. او می‌گوید: «روستای اسلام‌آباد سه مسجد و امام محله دارد که از این ظرفیت برای اتحاد اهالی روستا استفاده کردیم. طوری که با هماهنگی با اهل مساجد یک شب در هفته نماز جماعت در یکی از مساجد با حضور همه اهالی روستا برگزار می‌شود. این طرح موجب تقویت اتحاد و یکدلی اهالی روستا شده است.

اشتغال‌زایی برای بانوان بی‌سرپرست توسط مرکز نیکوکاری روستا یکی دیگر از برنامه‌های این مرکز است که کمک‌های ویژه‌ای را در آینده نزدیک به این افراد ارائه خواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1078088

مهمترین اخبار ایران و جهان: