نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 12:30

انتقاد از لغو یک شبه طرح ترافیک زنجان/ به چه علت طرح تصویب شده اجرا نشد؟

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در یک و نیم سال گذشته شاهد ارائه هیچ طرحی برای ترافیک شهر زنجان از طرف شورای ترافیک شورای شهر نبوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، منصور مرادلو، عضو شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اظهار کرد: چند روز قبل اتفاقی در زنجان افتاد که مایه تعجب بود، اجرای طرحی که تصویب نشده لغو شد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه برای مدیریت ترافیک شهری باید فکر اساسی شود، گفت: نباید طرحی اجرا کنیم که وقت مردم و ساکنین گرفته شود.

وی با اشاره به پلاک‌گذاری روزانه ۵۰ خودرو در زنجان گفت: همین باعث شده کوچه‌ها پر از ماشین شود و خیابان گنجایش تحمل این ظرفیت را نداشته باشد.

مرادلو با انتقاد از وضعیت شهر زنجان در حوزه ترافیک و هوشمند نبودن چراغ‌های راهنمایی بیان کرد: این درست نیست که طرحی تصویب شود و دو روز بعد به خاطر اعتراض لغو شود که اگر اینطور بخواهیم عمل کنیم تا سالها نخواهیم توانست ترافیک را کنترل کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با طرح چند سوال پیرامون اجرای طرح ترافیکی ویژه روزهای پایانی سال گفت: آقایان باید پاسخگو باشند که چه کسانی مجوز دادند که در اطراف سبزه میدان یک شریان قطع شود و همه بروند به سمت فردوسی و ترافیک آنجا سرریز شود.

مرادلو با اشاره به اعتراضاتی که به اجرای طرح ترافیک وجود داشت، اضافه کرد: اگر قرار است شهر زنجان در زمینه مدیریت ترافیک ساماندهی شود با این کاری که اتفاق افتاد تا سال‌ها نخواهیم توانست بحث مدیریت ترافیکی داشته باشیم که در این زمینه نگران هستیم.

وی با یادآوری اینکه با اجرای این طرح یک شریان حیاتی در مرکز شهر قطع شد، ادامه داد: چرا باید در شهر یک شریان غربی_ شرقی و شرقی غربی در زنجان قطع شود و همه به خیابان مسیر فردوسی هدایت شوند.

مرادلو با توضیح اینکه در یک و نیم سال گذشته در شورای اسلامی از طرف شورای ترافیک شاهد ارائه هیچ طرحی برای ترافیک شهر زنجان نبوده‌ایم، متذکر شد: انتظار داریم برای مسائل ترافیکی تمهیداتی اندیشیده شود که در این راستا می‌توان از تجربیات شهرهای کلان و بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت استفاده کرد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه در حوزه ترافیک نباید توپ را به زمین دیگران انداخت، اضافه کرد: از کسانی که در شورای ترافیک مسوولیت دارند درخواست داریم کار کارشناسی در این حوزه به ویژه برای هسته مرکزی شهر انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه به عنوان نمایندگان شهر زنجان خواستار ساماندهی موضوع ترافیک هستیم تا مردم از این سرگردانی رها شوند، خاطر نشان کرد: در این زمینه به عنوان نمایندگان مردم گلایه و انتقاد نیز خواهیم کرد.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1063588

مهمترین اخبار ایران و جهان: