نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 11:51

بیش از 8 هزار دانشجو در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل هستند

رئیس دانشگاه ایلام گفت: 8100 دانشجو در 124 کد رشته مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل هستند.

طاهر علی محمدی رئیس دانشگاه ایلام  صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در ۱۵ ماه گذشته افزایش  ۱۰۰ و ۷۰ درصدی تسهیلات پرداختی به واحدهای فناوری مستقر در مرحله رشد و پیش رشد دانشگاه ایلام را شاهد بوده ایم.

وی افزود: برگزاری رویدادهای مهمی چون خلاقیت دانش آموزی دختران، تهیه مقدمات راه اندازی خانه خلاقیت، خلاقیت دانش آموزی پسران دبیرستانی و خدمات شهری،  اجرای رویداد ایده شو از فن و حرفه تا صنعت، اجرای ۶۹ کارگاه آموزشی، استارت آپی کشاورزی و برگزاری رویداد تانا از جمله اقدامات مهم انجام شده در این واحد آموزشی است.

رئیس دانشگاه ایلام خاطر نشان کرد: در راستای  بالا بردن جایگاه  علنی این دانشگاه در مدت زمان یاد شده با تغییر رویکردها اقدامات موثری انجام شده است.  

علیمحمدی به گونه ای از این  اقدامات اشاره کرد و گفت: اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه، ارتقا جایگاه علمی، مشارکت در حل معضلات استان در راستای ماموریت گرایی، قرار گرفتن در لیست دانشگاه های ثبت جهان و قرار گرفتن در رتبه ۳۳ ملی از مهم ترین این  موارد بوده است.

رئیس دانشگاه ایلام  افزود: این دانشگاه  دارای هفت دانشکده مستقل، ۲ پژوهشکده، یک آموزشکده، ۲ مزرعه آموزشی و پژوهشی است.

این‌مقام مسئول خاطر نشان کرد: هم اکنون  هشت هزار و ۱۰۰ دانشجو در ۱۲۴ کد رشته مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه ایلام مشغول  به تحصیل  هستند.

وی با اشاره به اینکه  دانشگاه ایلام دارای هفت دانشکده مستقل، ۲ پژوهشکده، یک آموزشکده، ۲ مزرعه آموزشی و پژوهشی است،گفت: پیرا دامپزشکی، فنی و مهندسی، مزرعه آموزشی و پژوهشی مهران، علوم انسانی، علوم پایه، آموزشکده فنی و مهندسی کشاورزی دهلران، دانشکده های کشاورزی الهیات و معارف انسانی، پژوهشکده گیاهان دارویی و معطر و مزرعه آموزشی و پژوهشی چوار از زیر جهش های دانشگاه ایلام به شمار می روند.

علی محمدی در پایان به امکانات این دانشگاه اشاره کرد و گفت: هشت خوابگاه دانشجویی، زمین چمن و سالن و استخر ورزشی، مجتمع مجهز فناوری و نوآوری، کتابخانه ای با ۱۸۴ هزار و ۴۰ عنوان کتاب فارسی، ۵۴ آزمایشگاه، انگلیسی، لاتین و عربی، وجود ۲۳۰ هیات علمی، چهار سلف سرویس  از جمله این موارد است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1085844

مهمترین اخبار ایران و جهان: