نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 04:11

توصیه‌های مهمی که بازاری‌ها را در مقابل سارقان و سودجویان در امان نگه می‌دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده انتظامی لرستان گفت: اصناف و کسبه با رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های پلیس، راه هرگونه سوءاستفاده را از سارقان و فرصت‌ طلبان سلب کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سرهنگ علی گلالی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان با توجه به ایام پایانی سال و شلوغی بازار و در راستای پیشگیری از وقوع سرقت، توصیه‌هایی را به صنوف ارائه و از مغازه‌داران و متصدیان طلا فروشی‌ها خواست توصیه‌های پلیسی ذیر را مد نظر قرار دهند؛ 

١- هنگام فروش کالا یا خدمات به مشتریان و استفاده از کارت خوان واحدهای صنفی و اماکن عمومی، لازم است خریدار شخصاً نسبت به وارد کردن رمز کارت خود اقدام کند.

٢_ از خرید و فروش کالای دست دوم بدون رویت فاکتور مربوطه و ثبت دقیق مشخصات شخص فروشنده و کالا خودداری شود.

٣_ حتماً کارت شناسایی اشخاصی که تحت عنوان مأمور قصد کنترل چک پول و اشیاء خریداری شده را دارند را رؤیت نمایید.

۴_ مغازه را قبل از مسافرت به افراد مطمئن و امین در محل بسپارند.

۵- متصدیان واحدهای صنفی از نمایش وسایل، اشیاء گرانبها و دارایی خود به دیگران خودداری نمایند.

۶- واحدهای صنفی حتی المقدور مجهز به سیستم های امنیتی هشدار دهنده سرقت باشند.

٧_ بر روی نورگیر و پنجره‌ها بالاخص در طبقات همکف و مسیر لوله‌های گاز حفاظ نصب کرده و از قفل‌های محکم و ضدسرقت استاندارد بر روی درب ورودی واحدهای صنفی استفاده شود.

٨- بر روی درب و پنجره ها، نورگیر و ورودی کانال های کولر حفاظ مناسب نصب نموده و از قفل های ضدسرقت و استاندارد برای درب واحد صنفی استفاده نمایند.

٩- چنانچه واحد صنفی مجهز به سیستم ضد سرقت و دوربین مداربسته می باشد محل نصب و نگهداری سرور آنها طوری انتخاب گردد که سارقان نتوانند آن را به سهولت تشخیص دهند.

١٠- درهای ورودی مغازه را از نوع کرکره‌ای مشبک انتخاب نموده و شب ها نیز در محل مزبور روشنائی کافی وجود داشته باشد.

١١- در مواقع تعطیلات چند روزه حتماَ بین تعطیلات از مغازه سرکشی و قفل‌ها بازدید شوند.

١٢_ چنانچه در مجاورت یا پشت مغازه شما ملک مخروبه‌ای وجود دارد دیوارهای مغازه را با آهن و بتون محکم و غیر قابل نفوذ نمایید.

١٣- افرادی که در واحدهای صنفی تحت عنوان فروشنده، شاگرد و غیره شاغل هستند لازم است ضمن شناسایی دقیق دارای ضمانت و تأیید اشخاص مطمئن بوده و برای اطمینان بیشتر چند تن از اقوام آنان نیز شناسائی شوند.

١۴- به کارگران و خدمه واحدهای صنفی اجازه ورود افراد غیر (با عنوان بستگان، دوست و همشهری) به قسمت‌های خصوصی واحد صنفی (پشت پیشخوان، صندوق و... ) را ندهند.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1045488

مهمترین اخبار ایران و جهان: