نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 09:54

توزیع ۳۱۲ تن گوشت منجمد در استان همدان

همدان- معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در طی ماه گذشته روزانه ۱۰ الی ۱۲ تن بر حسب نیاز آن روز گوشت منجمد توزیع شده است که مجموعاً ۳۱۲ تن بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فضلی دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دیماه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده؛ اضافه کرد: در نیمه اول بهمن ماه یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که در مجموع، حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی بوده است.‌

وی یادآور شد: در بد بینانه ترین حالت برای یک ماه آخر سال که منتهی می‌شود به ماه مبارک رمضان ۸ هزار تن تولید گوشت مرغ داریم.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تصریح بر اینکه ذخایر مرغ منجمد خوبی در بخش دولتی (پشتیبانی امور دام) داریم، علاوه بر آن از انبارهای بخش خصوصی هم برای این منظور استفاده کرده‌ایم.‌؛ خاطرنشان کرد: روزانه حدود ۵۰ تن نیاز مصرفی گوشت قرمز استان است. ۳۵ الی ۴۰ تن روزانه به صورت گوشت گرم (کشتار در کشتارگاه‌ها) تأمین می‌شود و مابقی از ذخایر استراتژیک است.

فضلی گفت: در طی ماه گذشته روزانه ۱۰ الی ۱۲ تن بر حسب نیاز آن روز گوشت منجمد توزیع شده که در مجموع، بالغ بر ۳۱۲ تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه سالیانه ۳۰ الی ۳۲ هزار تن تولید گوشت قرمز استان است، نیاز استان در این زمینه را حدود ۲۰ تا ۲۲ هزار تن عنوان کرد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: از ابتدای طرح هدف مندی یارانه‌ها ۸۱۲ تن گوشت قرمز منجمد توزیع شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1045644

مهمترین اخبار ایران و جهان: