نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 14:52

افزایش ظرفیت ۶۸ واحد صنعتی در اردبیل

اردبیل- معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در دولت سیزدهم تلاش کردیم تا ۶۸ واحد صنعتی نسبت به افزایش تولید اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر عبداللهی ظهر جمعه در آئین افتتاح سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: ۶۸ طرح اقتصادی در ایام‌الله دهه فجر در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید که میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه‌های و طرح‌های اقتصادی بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی اشتغال ایجاد شده در این واحدها را یک‌هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: عمده سرمایه‌گذاری از سوی کارآفرینان و صاحبان صنایع انجام شده و ما ۱۰ میلیارد تومان نسبت به تأمین منابع بانکی برای این واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام کردیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل از احیای واحدهای راکد در دولت سیزدهم خبر داد و تصریح کرد: در ۱۵ ماه اخیر در دولت سیزدهم ۹۵ واحد راکد با تلاش و همت مسئولان استانی و مدیران بانکی به چرخه تولید بازگشتند که اشتغال انجام شده در این واحدها بیش از ۶۰۰ نفر بوده است.

عبداللهی افزود: با همکاری بانک‌ها ۱۴ مورد واحدهای صنعتی تملک شده از سوی بانک‌ها به چرخه تولید بازگشته و با رفع مشکلات اداری و بروکراسی پیچیده، تلاش کردیم تا این واحدهای صنعتی و تولیدی احیا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۶۸ واحد تولیدی در استان با محوریت افزایش ظرفیت به تولید مشغول هستند و یکی از این واحدها نیز به جمع باشگاه یک‌هزارتایی در استان افزوده شده است.

عبداللهی اضافه کرد: در حال حاضر در بخش صنعت ۲۶ درصد، کشاورزی ۳۱ درصد و خدمات ۴۲ درصد سهم اشتغال را شاهد هستیم و در حوزه صنعت سرمایه‌گذاری‌ها و کارآفرین‌ها با جدیت و قوت در حال انجام است.

وی به برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۹۵ جلسه ستاد تسهیل در ۱۵ ماه گذشته برگزار شده و ۲ هزار و ۴۰۰ مصوبه این ستاد مورد پیگیری قرار گرفته است.

عبداللهی بیان کرد: عمده مصوبات در مسیر حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و خروج آنها از رکود بوده و در کنار آن بازدیدهای مستمری را از روند تولید و توسعه این واحدها شاهد بودیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: جلسات گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی با جدیت و به شکل منظم در حال برگزاری است که خروجی این جلسات به بهبود فضای کسب و کار منجر شده و بیش از ۵۰ مورد از قوانین مزاحم و مخل تولید شناسایی و نسبت به حل آن به صورت ملی و استانی اقدام شده است.

عبداللهی تصریح کرد: ۶۰ فرصت سرمایه‌گذاری با ایجاد واحدهای تولیدی در استان فراهم آمده که از وزارت اقتصاد و دارایی انتظار داریم تا با همراهی بانک‌های عامل نسبت به تأمین منابع این واحدها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری همراهی لازم را داشته باشند.

وی از مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در تهیه اطلس سرمایه‌گذاری قدردانی کرد و گفت: قرار است نسخه موبایلی این اطلس تهیه شده و در آینده‌ای نزدیک از آن رونمایی شود.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل به رویداد ۲۰۲۳ اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: این رویداد می‌تواند تحول اقتصادی خوبی را در استان ایجاد کند و تلاش ما بر این است تا با دعوت از اعضای کشورهای عضو اکو در کنار شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، از آنها در این حوزه دعوت کنیم تا در بخش صنعت و تولید نیز سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031544

مهمترین اخبار ایران و جهان: