نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 21:31

سیلاب امسال به ۱۷۹ هزار هکتار باغ و مزرعه خسارت زد

سوادکوه - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در سال جاری ۱۷۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغات براثر سیلاب دچار خسارت شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح متمرکز ۵۶ پروژه حوزه مدیریت بحران مازندران در سوادکوه گفت: در مجموعه کشور، امسال حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور هزینه شد که از این میزان ۷۶۲ میلیارد در استان مازندران هزینه شده است.

رئیس مدیریت بحران کشور علت اختصاص بیشترین مبلغ به استان مازندران را به دلیل شرایط خاص استان دانست و بر ضرورت حفظ طبیعت این استان تأکید کرد و افزود: مازندران علاوه بر تأمین آسایش اهالی استان، محلی برای آرامش کل مردم ایران است.

وی با اشاره به خسارت ۱۷۹ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغات، یک هزار و ۷۲۷ کانال آب و دیگر خسارات وارده به کشور، خاطرنشان کرد: پولی که امسال برای مازندران اختصاص یافت به اندازه حدود پنج استان بوده است.

این مسئول به اهمیت نریختن زباله و نخاله در مسیر آب‌ها برای جلوگیری از ایجاد خسارت در مواقع سیلاب اشاره کرد و تصریح کرد: زباله‌ها در هنگام بارش شدید موجب انسداد مسیر آب و خسارت می‌شوند و طی صحبتی با رئیس قوه قضائیه مقرر شد تا اگر در جایی این موارد موجب تخریب و از دست رفتن مال و جان انسان‌ها شود، شهرداران و دهیاران مورد مواخذه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه زباله و نخاله چهره شهر و روستا را زشت می‌کند، بر لزوم تفکیک زباله از مبدا و نریختن زباله بویژه در استان مازندران تأکید کرد و گفت: استان مازندران از نظر رتبه بندی هوایی مشابه اروپای غربی است و باید این استان حفظ شود چراکه مازندران برکتی برای کشور و نگین زرینی بر قامت جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028388

مهمترین اخبار ایران و جهان: