نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 18:03

بهره برداری از ۲۸۰۰ تخت خوابگاهی جدید در گروه علوم پزشکی

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت از بهره برداری از بیش از ۲۸۰۰ تخت خوابگاهی جدید و ۸۰ سوئیت خوابگاه متاهلی در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس شیراوژن امروز در مراسم افتتاح طرح های دانشجویی و فرهنگی ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی در محل کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: دانشجویان علوم پزشکی خدمات زیادی به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ارائه داده اند.

وی گفت: از سوی دیگر انقلاب اسلامی هم حق زیادی بر گردن جامعه پزشکی دارد و اکنون جامعه پزشکی به قطب علمی منطقه بدل شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت اضافه کرد: شعار ما زیست کریمانه دانشجویان و حفظ نشاط روحی و فرهنگی و جسمی آنهاست و با وجود فعالیت های بسیار نیازهای جدی در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: در این افتتاحیه بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تخت خوابگاهی، ۸۰ سوئیت خوابگاهی متاهلی، ۵ مسجد و نمازخانه و چندین خانه فرهنگ و سلامت و ۱۶ پروژه سلف سرویس به بهره برداری میرسد.

شیراوژن افزود: در این مدت کمک هزینه تحصیلی دستیاران و دانشجویان پزشکی در دوره کارورزی نیز افزایش داشته است.

وی گفت: تلاش ما این است که به دانشگاه تراز گام دوم انقلاب برسیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: با وجود تلاش های صورت گرفته کمبودهای حوزه دانشجویی و فرهنگی علوم پزشکی هنوز وجود دارد و اکنون ۱۵ هزار ظرفیت خوابگاه مجردی و ۵ هزار ظرفیت خوابگاه متاهلی کمبود داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028188

مهمترین اخبار ایران و جهان: